کتاب «این قافله عمر» در سربیشه رونمایی شد

به بهانه نکوداشت روز شهرستان سربیشه کتاب «این قافله عمر» به قلم «اسدالله یاوری» از بزرگان شهرستان سربیشه رونمایی شد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا لکزایی فرماندار سربیشه در آیین رونمایی این کتاب با بیان اینکه دوران گذشته جامعه بشری به دو دوره ما قبل تاریخ و دوره تاریخی تقسیم بندی می شود، گفت: مبنای این تقسیم بندی اختراع خط و نویسندگی است.

وی به اهمیت نوشتن و خواندن در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: همین که اولین آیه قرآن با امر به خواندن و نوشتن بر پیامبر نازل شده  نشان دهنده اهمیت خواندن و نوشتن و توجه به علم و یادگیری است.

فرماندار سربیشه سپس با استناد به احادیث و روایات از پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: نگاه پیشوایان و بزرگان دین مبین اسلام به خواندن و نوشتن نگاهی ویژه و منحصر به فرد بوده است.

لکزایی مردم شهرستان سربیشه به ویژه مردم بخش مود را اهل علم و فرهنگ و ادب توصیف کرد و افزود: نام بردن از بزرگان و نویسندگان و کاتبان و خوشنویسان، مایه افتخار ما است.

گفتنی است، ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ مردمان سربیشه حماسه آفریدند و ۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند. این شهدا ۲۶ دی همان سال با حضور باشکوه مردم تشییع شدند و این روز در تاریخ این دیار به ثبت رسید. با تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۶ دی‌ماه به نام روز شهرستان سربیشه نام‌گذاری شده است.

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تشییع و تدفین همسر آیت‌الله عبادی در بیرجند برگزار شد + پیام تسلیت رئیس جمهور

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها