تمام امکانات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری در استان فراهم شود

استاندار خراسان جنوبی درباره برگزاری کنکور سراسری در آخر هفته گفت: مدیران تمام تلاش خود را برای برگزاری کنکور در محیطی آرام و گرم و حتی بهتر از سال قبل برای فرزندان‌مان داشته باشند تا داوطلبان با آرامش آزمون بدهند.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد قناعت با بیان این مطلب در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و مدیریت مصرف انرژی استان، ضمن تشکر از مردم فهیم و مؤمن خراسان جنوبی بابت صرفه جویی در مصرف گاز و همچنین تقدیر ویژه از واحدهای تولیدی استان که از سوخت جایگزین گاز برای گرمایش استفاده کردند، گفت: سرمای شدید و برودت هوا که امسال اتفاق افتاده طی ۱۵ سال گذشته در کشور بی سابقه بوده است.

استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به این شبهه که چرا ایران با وجود ذخایر غنی گازی دچار مشکل کاهش فشار گاز شده ، افزود: یکی از مهمترین دلایل این افت فشار گاز، سرمای کم سابقه و ادامه دار در تمام نقاط کشور است به طوری که این سرما ۴۶۰ شهر و ۲۷ استان کشور و حتی کشورهای همسایه را در برگرفته و برخی استان‌ها هم دمای منفی ۲۸ درجه را تجربه کرده اند.

قناعت ادامه داد: خراسان جنوبی نیز سرمای کم سابقه ای را تجربه می‌کند که در ۱۵ سال اخیر نظیر نداشته و در برخی مناطق استان دما تا منفی ۲۰ درجه هم گزارش شده است.

مقام عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه مشکلات افت فشار بدلیل سرمای شدید هوا و افزایش مصرف است و ربطی به وزارت نفت و پالایشگاه ها ندارد، گفت: حداکثر تولید روزانه گاز در کشور ۸۵۰ میلیون متر مکعب است اما در شرایط فعلی با سرمای هوا، مصرف گاز در کشور به بیش از هزار و ۱۰۰میلیون مترمکعب رسیده که در کشور بی سابقه است.

قناعت با اشاره به اینکه سرمای شدید هوا باعث شد که حتی ترکمنستان که گاز دو استان گلستان و مازندران را بدلیل دور بودن از خط انتقال گاز جنوب کشور و مقرون به صرفه بودن برای ایران، تأمین می‌کرد، صادرات خود را قطع کند، گفت: در این سرمای شدید هوا، این دو استان کشور هم که قبلاً از ترکمنستان گاز می گرفتند به شبکه انتقال گاز شرق کشور اضافه شدند و فشار پایین تر آمد.

بیشتر بخوانید   ۴۲ درصد جمعیت هدف خراسان جنوبی غربالگری سلامت شدند

وی به برخی سیاست های غلط از جمله منحل کردن شرکت ذخیره نفت و گاز در کشور در دولت قبل اشاره کرد و گفت: این شرکت، نفت و گاز کشور را برای موقعیت های بحرانی ذخیره می‌کرد که دولت قبل آن را به طور کامل منحل کرد و در این زمینه کوتاهی هایی صورت گرفت‌، وگرنه امروز باید بخشی از گاز از این منبع تأمین می شد.

استاندار با تأکید بر لزوم الگوسازی فرهنگ درست مصرف کردن گاز در کشور، گفت: موضوع صرفه جویی در مصرف گاز در بین مردم عادی بیشتر تا خواص رعایت می شود.

قناعت ضمن تقدیر ویژه از کارشبانه روزی و جهادی مدیران، کارکنان و کارگران شرکت گاز خراسان جنوبی در موضوع مدیریت افت فشار گاز در استان، گفت: برخی شهرهای کشور با فشار ۱۶۰ با قطعی گاز مواجه شدند اما برخی از شهرهای خراسان جنوبی با کار شبانه روزی و جهادی شرکت گاز با فشار زیر ۱۰۰ الحمدالله قطعی نداشتیم که باید دست همه کارگران و افرادی که در این شرایط سخت، تلاش می کنند تا گاز قطع نشود را بوسید.

وی با تأکید بر افزایش بازرسی ها از ادارات، دستگاه‌ های اجرایی، اصناف و سایر مراکزی که مقرر شده از سوخت جایگزین استفاده کنند، گفت: بازرسی ها با کمک بسیج و همچنین بازرسان خود دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد و گزارش کار نیز ارائه شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها