انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۰۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۰۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به مناسبت روز سربیشه خبر داد.

مهدی جعفری در گفتگو با “پیام خاوران” اظهار داشت: به مناسبت روز سربیشه دو تفاهم نامه سرمایه گذاری با سرمایه گذاران در این شهرستان منعقد شد.

وی از انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۰۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به مناسبت روز سرببشه در این شهرستان خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تفاهم نامه احداث ۱۰۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس با هدف کمک به معیشت و ایجاد فرصت های شغلی در روستاهای شهرستان سربیشه خصوصا در روستاهایی که دارای محدودیت منابع آبی هستند منعقد شد.

جعفری افزود: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت لازم برای این گلخانه ها در محدوده روستا و همچنین هزینه نسبتا پایین احداث این گلخانه ها نسبت به گلخانه های تجاری می تواند به عنوان تولید محصولات سبزی، صیفی و همچنین تولید نشاء و علوفه هیدروپونیک و تهیه قلمه و تکثیر گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار گیرد.

وی به دلایل توجیهی و کارشناسی احداث این گلخانه ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این راستا می توان به افزایش بهره وری مصرف آب، وجود ۱۱۰۰ رشته قنات با کیفیت بالای آب، صدور مجوز بسیار آسان توسط جهاد کشاورزی، تولید ۴ تا ۵ برابری نسبت به فضای باز و کاهش ۱۰ برابری مصرف آب نسبت به فضای باز اشاره کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه متوسط درآمد ۷۰ میلیون تومان است یادآور شد: همچنین در گلخانه ۳۰۰ متر مربع به ازای هر متر مربع یک متر مکعب آب نیاز است.

فاطمه واعظی نسب

انتهای پیام/۱۰۵

بیشتر بخوانید   برای نخستین بار؛ جراحی برداشتن حنجره در خراسان جنوبی انجام شد
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها