بازیافتی‌هایی که زیورآلات می‌شوند

یک هنرمند اهل شهرستان قاین با ایده‌های خود مواد بازیافتی را به زیورآلات تبدیل می‌کند.

به گزارش “پیام خاوران“، خطیب زاده بانوی هنرمند اهل قائنات گفت: دانش آموخته رشته صنایع دستی هستم و حدود سه سالی می‌شود که با استفاده از مواد بازیافتی همچون هسته میوه ها، بلوط و برخی دوریختنی‌ها و حتی تکه‌های چوب زیورآلاتی همچون دستبند و گردنبند می‌سازم.

او افزود: ساختن زیورآلات مختلف و ارائه در چندین نمایشگاه و استقبال خوبی که صورت گرفت، باعث شد که به ادامه کار تشویق شوم به طوری که هم اکنون ۳ نفر دائم و ۷ نفر به صورت فصلی در کارگاه من مشغول به کار هستند.

خطیب زاده با بیان اینکه فروش زیورآلات من بیشتر در سایر استان‌ها همچون مشهد تهران و اصفهان است عنوان کرد: مسئولین استانی هیچ گونه حمایتی از من و دیگر همکارانم در این هنر ندارند و آن را جزو صنایع دستی محسوب نمی‌کنند. این بانوی هنرمند بیان کرد: برای کسب مجوز برای کارگاهم بار‌ها به اداره میراث فرهنگی مراجعه کردم، ولی نتوانستم جوابی بگیرم.

او در ادامه با اشاره به اینکه زیورآلات من در زاهدان رتبه برتر صنایع دستی این استان و رتبه دوم در برنامه ایده شو شهرستان قاین و رتبه پنجم را در استان کسب کرده است و همچنین به نوعی کمک به حفظ محیط زیست است می‌گوید: در صورت کسب مجوز و رفع سنگ اندازی‌ها می‌توانم کارم را گسترش و اشتغالزایی بیشتری ایجاد کنم.

منبع: صداو سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته درخراسان جنوبی آغاز شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها