اختلال در تامین سوخت نیروگاه‌های برق و راهکارهای پیش رو

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: محدودیت فشار در شبکه گاز کشور، تامین سوخت اصلی و جایگزین نیروگاه‌های تولید برق را با محدودیت مواجه کرده که مدیریت مصرف توسط مشترکین استان به منظور پایداری شبکه‌های برق ضروری است.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دادگر در گفتگو با خبرنگاران بر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص برق و گاز برای عبور از شرایط حساس کشور در فصل زمستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به صورت معمول ۹۰ درصد برق تولیدی کشور از سوخت گاز تامین می‌شده است، اظهار کرد: تنظیم وسایل گرمایشی روی دمای آسایش زمستان(۱۸ تا ۲۱ درجه)، عایق بندی پنجره‌ها و درب‌ها، خاموش کردن روشنایی نماهای تزیینی ساختمان‌ها و خاموش کردن لامپ‌های اضافی منازل از جمله راهکارهای مدیریت مصرف در بخش خانگی است.

دادگر بیان کرد: همان طور که با همکاری و همیاری خوب مشترکین از تابستان سخت گذشته،  عبور کرده زمستان امسال را نیز بدون خاموشی سپری خواهیم کرد.

وی، کاهش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به هفته قبل ادارات، قطع روشنایی مازاد محوطه و سردرب  و خاموش کردن روشنایی نمای ساختمان‌های اداری را از جمله توصیه‌های مدیریت مصرفی بخش عمومی و اداری دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به پایش مصرف برق و گاز ادارات توسط تیم‌های مشترک بازرسی شرکت توزیع برق و گاز استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی ادارات مصارف آن‌ها نیز کاهش چشمگیری داشته که در صورت مشاهده مصرف غیرمتعارف نسبت به قطع انشعاب آن‌ها اقدام خواهد شد.

دادگر، طرح تعدیل روشنایی معابر، بلوارها، جاده‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها را با همکاری ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری‌ها به منظور مدیریت مصرف در فصل زمستان عنوان کرد.

وی همکاری خوب کشاورزان در تابستان امسال را در گذر از پیک بار بسیار موثر دانست و توصیه کرد: در این روزهای سرد نیز کشاورزان با توجه به نزولات جوی نسبت به قطع روزانه چاه‌های خود از ساعت ۱۰ الی ۱۶ کاهش استفاده از برق برای برداشت آب اقدام کرده و با حذف یا کاهش سطح انرژی مصارف جانبی خود به عبور از شرایط سخت زمستان کمک کنند.

بیشتر بخوانید   تامین ۲۰ درصد از مصرف برق ادارات از انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی

فعالیت ۱۱ مشترک صنعتی پرمصرف

دادگر با توجه به حضور ۱۱ مشترک صنعتی پرمصرف در استان، بیان کرد: مشترکین صنعتی بزرگی که بالای یگ مگاوات مصرف دارند لازم است حداقل ۳۰ درصد صرفه جویی انرژی نسبت به روزهای مشابه در هفته ۱۲ الی ۱۸ آذر ماه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در ویترین و سردرب مغازه‌ها، تنظیم وسایل گرمایشی بر روی ۱۸ تا ۲۱ درجه، محدود کردن روشنایی در واحدهای صنفی فروش لوستر و تجهیزات روشنایی، خاموش کردن لامپ‌های اضافی واحدهای تجاری و رعایت صرفه جویی انرژی برای واحدهای تجاری با توجه به باز بودن محیط و تردد زیاد در آن‌ها را از اصول مدیریت مصرف در بخش تجاری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با صرفه جویی تمام مشترکین در بخش‌های خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، اداری و عمومی روند پایداری شبکه‌های برق حفظ شود.

وی نقش رسانه‌ها را به منظور ترویج فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه بسیار موثر دانست و افزود: آماده به کار نگه داشتن مولدین برق اضطراری و تامین و ذخیره مناسب سوخت مایع به ویژه در خصوص مشترکین با فعالیت‌های حساس وابسته به برق در این ایام ضروری و مورد تاکید است.

دادگر یادآور شد: توصیه مهم این است که در این شرایط مردم حتی المقدور به ترتیب اولویت از وسایل گرمازای نفتی و کرسی برقی استفاده کنند و استفاده از اسپلیت‌های گرمایشی و بخاری برقی را در اولویت‌های بعدی قرار دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها