کاهش ۲۴ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از کاهش ۲۴ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی از ابتدای تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی خبر داد و گفت: همت جهادی کارکنان شرکت گاز و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی مانع از قطع گاز در بخش خانگی شد.

به گزارش “پیام خاوران” قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغات اسلامی استان با حضور در شرکت گاز استان خراسان جنوبی از تلاش‌ها و زحمات جهادی کارکنان این شرکت قدردانی کردند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید گفت: از هفته گذشته و با ورود سامانه سرد به کشور و افت محسوس فشار گاز، تمام نیروهای عملیاتی شرکت گاز استان خراسان جنوبی به صورت ۲۴ ساعته برای خدمت به مردم در حال آماده باش هستند.

رحمان محمودی افزود: با توجه به افت محسوس فشار گاز و تشکیل کمیته های بحران و هماهنگی با استاندارای و فرمانداری‌ها، در مرحله اول تمامی مشترکین صنعتی ملزم به استفاده از سوخت دوم شدند تا فشار گاز خانگی تقویت شود.

وی گفت: نیروهای شرکت گاز خراسان جنوبی طی این مدت با تلاش و همت و از خودگذشتگی توانستند  با حداقل فشار گاز طبیعی، مانع از قطع گاز خانگی در استان شوند و تا بازگشت شرایط عادی این روال ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از کاهش ۲۴ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی از ابتدای تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی خبر داد و اظهار داشت: میزان مصرف گاز در آغازین روز تعطیلات (۲۱ دی ماه) در استان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی افزود: این میزان با صرفه جویی ۲۳.۸ درصدی مصرف و کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعبی به ۴ میلیون و ۱۶۵ مترمکعب در ۲۷ دی ماه رسیده است.

بیشتر بخوانید   افزایش مصرف گاز ال پی جی در خراسان جنوبی

محمودی تصریح کرد: مصرف ۴ میلیون و ۱۶۵ مترمکعبی گاز در ۲۷ دیماه در مقایسه با روز قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از مردم خواست در کاهش مصرف گاز و تداوم صرفه جویی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تشکر از حضور مستمر استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شرکت گاز استان و هماهنگی‌های صورت گرفته در بین دستگاه‌ های اجرایی استان برای کاهش مصرف گاز تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌ها و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی، تا نیمه بهمن ماه شرایط هوای سرد بر کشور حاکم خواهد بود و باید علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، آمادگی کامل برای شرایط خاص را داشته باشیم.

در این بازدید دستیاور ویژه و مشاور عالی استاندار، مشاور امور روحانیت استاندار، فرماندار شهرستان بیرجند، مسئول دفتر و مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، روسای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رسیدگی به امور مساجد، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل حراست استانداری، مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری و مشاور استاندار در امور روابط عمومی استاندار حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها