وجود کوه خواری و زمین خواری در خراسان جنوبی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از وجود کوه خواری و زمین خواری در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در جلسه بررسی وضعیت پنجره واحد زمین در خراسان جنوبی گفت: افرادی در استان به خصوص در اراضی نزدیک به مرکز خراسان جنوبی اقدام به ساخت و سازها و تصرفات غیر مجاز و زمین خواری می‌کنند که از آن به عنوان کوه خواری تعبیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی در محاکم استان در زمینه زمین خواری، ساخت و سازهای غیر مجاز، تجاوز به اراضی ملی، تصرفات غیر قانونی و… تشکیل شده است، افزود: با توجه به ایجاد دولت الکترونیک و تاکید رهبری باید به سمت هوشمند سازی نظارت‌ها در حوزه‌های مختلف برویم.

معاون دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد ذیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با راهبری مقام معظم رهبری کارگروه فرا قوه‌ای برای مبارزه با پدیده زمین خواری با هدف هوشمندسازی پنجره مدیریت هوشمند سازی اراضی تشکیل شد.

وحدانی نیا اظهار کرد: پنجره واحد هوشمند سازی زمین تاکنون در ۲۰ استان کشور اجرایی شده و در خراسان جنوبی هم مراحل مقدماتی آن شروع شده و انجام کار شهروندان از درون خانه، رصد آن و جلوگیری از رانت‌های ایجاد شده از جمله برکات آن است. همچنین راه اندازی آن از جعل اسناد در مجوزهای که در دست مردم است، جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه از پنجره واحد اراضی به عنوان اتاق شیشه‌ای یاد کرد که از طریق آن صدور مجوزها تسهیل می‌شود و عنوان داشت: در خراسان جنوبی متولی انجام این کار اداره کل فناوری اطلاعات است که تمهیدات کار در حال انجام است و دستگاه‌های متولی اراضی اطلاعات خود را باید ظرف هفته آینده ارائه کنند.

بیشتر بخوانید   سالانه ۸۱ نفر در خراسان جنوبی درگیر سرطان روده می‌شوند

به گفته وی ایجاد پنجره واحد اراضی از زمان دولت قبل شروع شده و در خراسان جنوبی با توجه به افزایش قیمت اراضی، زمین خواری توسط افراد طمع کار انجام می‌شود که از آن به کوه خواری تعبیر می‌شود.

معاون دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: گاهی دستگاه‌های متولی این حوزه برای برخورد با متخلفان کوتاهی می‌کنند و احکام دادگستری هم جنبه بازدارندگی ندارند و ادارات هم گاهی از کمبود نیرو برای پایش فیزیکی گلایه دارند.

وحدانی نیا با اشاره به اینکه باید قبل از شروع سال جدید پنجره واحد زمین در خراسان جنوبی ایجاد شود، افزود: در مرکز استان، قاین و فردوس و بعضی از دیگر شهرستان‌ها زمین خواری وجود دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها