نمایشگاه موزه عبرت در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه موزه عبرت به مناسبت چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده با بیان اینکه این موزه بازسازی شده موزه عبرت تهران است، افزود: بیان اوضاع زندانیان سیاسی در زمان پهلوی از مهم ترین بخش‌های این موزه بوده و بازدیدکنندگان را به روزهای تلخ تاریخ ایران می‌برد‌.

وی افزود: این موزه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، موسسه فرهنگی هنری مهر باربد کویر و تعاونی فرادوخت مشکات در سوله ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  از ۱۱ بهمن ماه جاری دایر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازدید از این موزه از ساعت ۹ الی ۱۱ و عصر از  ۱۸ الی ۲۱ به مدت یک ماه در بیرجند به روی کلیه علاقمندان باز خواهد بود،  گفت: موزه عبرت ایران ساختمان کمیته مشترک خراب‌کار ساواک و شهربانی است که به دستور رضاشاه ساخته شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مدارک، اسناد و شواهدی که از شکنجه های ساواک به جا مانده بود تصمیم بر آن شد که از این مدارک در جهت نشان دادن خشم و بی رحمی ساواک به نسل های آینده استفاده شود و بدین ترتیب بعد از مدت ها تلاش و تحقیق موزه عبرت ایران شکل گرفت.

فرخنده مهم‌ترین هدف از برگزاری موزه در شهرستان بیرجند را آشنایی اقشار و سنین مختلف به ویژه نسل جوان با وقایع پیش از انقلاب و معرفی شخصیت های برجسته انقلاب بیان کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سیستم اداری سختگیرانه خراسان جنوبی نیاز به اصلاح دارد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها