اختتامیه رویداد استانی ایده شو در خراسان جنوبی برگزار شد/ انتخاب ۲۰ طرح برتر در این رویداد بزرگ علمی

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) از انتخاب ۲۰ طرح برتر در مراسم اختتامیه رویداد استانی ایده شو خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” هادی ایمانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه رویداد بزرگ علمی استانی ایده شو اظهار داشت: این رویداد از مهرماه سال جاری در ۴ شهرستان زیرکوه، بیرجند، سربیشه و سرایان آغاز شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه طی فراخوان استانی انجام شده ۸۰ طرح به دبیرخانه این رویداد رسید که از این تعداد پس از داوری‌های انجام شده ۲۰ طرح به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شد.

ایمانی با اشاره به حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها بیان کرد: کمک به ساخت نمونه‌های اولیه، تولید و رساندن محصولات به مرحله تجاری سازی از اهداف بسیج علمی است.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت از طرح‌های فناورانه مخترعین و نخبگان در حوزه فناوری شاهد برکات خوبی در استان باشیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) گفت: در این رویداد از ۳ طرح به عنوان طرح‌های برتر و ۳ طرح به عنوان طرح شایسته تقدیر شد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این مراسم با بیان اینکه حضور در جمع مبتکرین، مخترعین و فرهیختگان برای من افتخاراست اظهار داشت: امروز نسبت به گذشته طلب علم برای هر مسلمانی واجب است بنابراین شما مخترعین و مبتکرین باید با ایده‌های ناب برای کشور سازنده باشید.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز نخبگان حمایت لازم را از سوی مسئولین شاهد نیستند خطاب به فناوران و جوانان مخترع گفت: از شما مخترعین و نخبگان علمی می‌خواهیم در مقابل بی مهری‌های جامعه خسته نشوید و درجا نزنید.

مدیرعامل شرکت کویر تایر افزود: جوانان در کشور حمایت مادی و معنوی لازم دارند افزود: امروز فرصت جوانی در اختیار شما جوانان است بنابراین تولید عزت در کشور جهاد است.

بیشتر بخوانید   تجهیز اتوبوس‌های درون شهری به تجهیزات مناسب سازی معلولان در بیرجند

وی با تاکید براینکه علم مجرد برای کشور کافی نیست عنوان کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب علم باید به فناوری؛ فناوری به صنعت و صنعت به توسعه در کشور وصل شود.

زینلی با تاکید بر اینکه  در سطح جهان ۱۳ درصد منابع و  یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما از لحاظ اقتصادی کمتر توسعه هستیم گفت: در کشور علم به فناوری و صنعت وصل نشده است.

وی خطاب به جوانان و فناوران متذکر شد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی ۴۱ دستور العمل را داریم اگر بتوانیم براساس منویات رهبر انقلاب راه را پیدا کنیم حتما به انتها خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: عرصه‌های تشویقی برای مخترعین، نخبگان علمی در کشور کمتر وجود دارد افزود: مدیری موفق است که کار او تبدیل به یک دغدغه شود. کسی که در عرصه علم و فناوری گام برمی‌دارد می‌تواند به قله‌های بلند توسعه و پیشرفت دست پیدا کند.

زینلی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان تمام هستی آنها برپایه دانش استوار است اظهار داشت: اگر بخواهیم به پایداری در عرصه‌های دانش بنیان دست پیدا کنیم باید شعار ما می توانیم را محقق کنیم.

وی خطاب به نخبگان تاکید کرد: جوانان نخبه؛ نباید مشکلات شما را از پای در بیاورد باید برای توسعه کشور کمر همت را ببندیم و با شعار «ما می‌توانیم» به جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها