افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از افتتاح ۱۹ پروژه و کلنگ زنی ۲ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اعتبار ۳۴ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا نصرآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۱۹ پروژه افتتاحی دهه فجر اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی در قالب پخش سیلاب و نهالکاری به همراه مراقبت و آبیاری است که با اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، طبس، فردوس، بیرجند، سرایان، بشرویه و قاین اجرا شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که قرار است کلنگ زنی شود نیز شامل سازه گابیون و عملیات سنگ و ملات است که هر دو در حوزه شهرک هاشمیه شهرستان قاینات اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اعتبار این پروژه‌ها حدود ۲ میلیارد تومان بوده که از منابع ملی تامین می‌شود.

نصرآبادی بیان کرد: در سال گذشته با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجمی معادل ۴۰۰ هزار مترمکعب در ۳۷ حوزه و ۶۸ شهرستان استان اجرایی شد.

وی ادامه داد: این سازه‌ها موجب مهار یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رواناب در سطحی معادل ۴۲ هزار هکتار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای این سازه‌ها منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی شده که در ۱۳۰ آبادی بر معیشت و درآمد بیش از ۴ هزار خانوار تاثیرگذار بوده است.

نصرآبادی اضافه کرد: در حوزه بیابان در سال ۱۴۰۰ اعتباری حدود ۱۷ میلیارد تومان به پروژه‌های مقابله با بیابان زایی اختصاص یافته که اجرای عملیات مقابله با بیابان زایی در سطح ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار اجرایی شده است.

وی افزود: کاداستر اراضی ملی و دولتی با مساحت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید   ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی افتتاح شد

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها