۱۳۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۱۱ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال و ۱۳۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۳ هزار و ۵۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

به گزارش “پیام خاوران”مجتبی شریعتی‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: از این ۳۳ طرح کلان اقتصادی ،۲۱ پروژه در حوزه احداث گلخانه، ۲۳ پروژه در حوزه سیستم آبیاری نوین، ۲۷ پروژه در حوزه احیا و مرمت قنوات ۱۲۳ پروژه در حوزه اشتغال صنایع دستی، ۴ پروژه در حوزه اقامتگاه بومگردی است.

به گفته وی؛ تولید شمش فولاد، واحد برش سنگ‌های گرانیتی، کارخانه هیدروکربن، کارخانه تولید لوازم آرایشی و … از جمله پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تأکید کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال و ۱۳۵ میلیون یورو سرمایه گذاری  خارجی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که ۳ هزار و ۵۶۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری، از مرز به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی استان  نام برد که به عنوان یک مزیت همواره مورد تأکید استاندار است، و گفت: در نقطات مرزی استان سرمایه گذاری های مناسبی صورت گرفته است.

به گفته وی؛ افتتاح پروژه هیدروکربن در منطقه  ویژه اقتصادی در مرز ایران و افغانستان از جمله پروژه‌های زیرساختی است.

شریعتی با اشاره به اقدامات یک سال و نیمه دولت در استان خراسان جنوبی، تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۵ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی ،گردشگری، میراث فرهنگی و مشاغل خانگی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر فرصت شغلی و اعطای ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه گذاران  از جمله اقدامات دولت در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید   فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی: سربازی آغاز یک تحول بزرگ برای یک انسان است

🔹مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری به  اقدامات  شاخص حوزه اقتصادی  اشاره و تصریح کرد:  با دستور استاندار، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هدف احیای واحدهای راکد  و غیر فعال  و آنهایی که  زیر ظرفیت اسمی فعال هستند در محل  واحدهای تولیدی با حضور دستگاه‌های مرتبط ، بانک‌های عامل و…  تشکیل می‌شود.

شریعتی فر اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۹۹  واحد تولیدی به چرخه تولید برگشته است و میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی نیز با ۵ درصد رشد به بیش از  ۹۱ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها