۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کارخانه فولاد اختصاص می‌یابد

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: بنا به قولی که به استاندار دادیم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به کارخانه فولاد اختصاص می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران“، وجیه الله جعفری صبح امروز در دیدار با استاندار که با حضور مدیرعامل فولاد ایران، نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران همراه بود، از پیگیری های استاندار برای تأمین زیرساخت های استان خراسان جنوبی با استفاده از ظرفیت های ایمیدرو گفت.

وی تصریح کرد: برای ادامه برنامه های توسعه ای در کارخانه فولاد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می گذاریم که ۳۰۰ میلیارد آن تا پایان سال تخصیص می یابد.

به گفته وی؛ برای تأمین اقلام مورد نیاز در راستای اجرای خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

مدیرعامل ایمیدرو با اشاره به پروژه اکتشاف معادنی که در سطح وسیع در خراسان جنوبی در حال اجراست، گفت: با توجه به تعدد و تنوع ذخایر معدنی در خراسان جنوبی، در بخش اکتشاف هیچ محدودیتی نداریم و هر چه بتوانیم سرمایه گذاری می کنیم.

جعفری ادامه داد: نتایج حاصله از اکتشافاتی که تاکنون صورت گرفته حکایت از وجود معادن غنی و ارزشمند زغال، آهن، سرب، روی و … در استان دارد.

به گفته وی؛ براساس تخمین های صورت گرفته، ارزش برجای ذخایر اکتشاف شده قطعی استان که ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزش اصلی است، حدود ۳ میلیارد دلار می باشد که عدد قابل توجهی است و قطعاً ظرف ۲-۳ سال آینده بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر هزینه بر بودن عملیات اکتشاف ، متذکر شد: این اکتشافات، کمک بسیار خوبی به ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید   بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در شهر قهستان برگزار شد

مدیرعامل ایمیدرو به تشریح اقدامات این حوزه در تأمین زیرساخت های استان پرداخت و گفت: پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان ، تأمین برق شاهکوه، کمک به اجرای پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی و اجرای پروژه تصفیه خانه فاضلاب قاین از جمله این اقدامات است که در راستای مسئولیت های اجتماعی ایمیدرو انجام می شود.

جعفری با اشاره به برنامه ریزی ایمیدرو برای سرمایه گذاری هزار میلیاردی در پروژه فولاد سازی کارخانه فولاد، اظهار داشت: طرح توسعه فولاد آلیاژی دنبال می شود و در نیمه دوم سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی از ورود ایمیدرو به موضوع گوهرسنگ های استان گفت و ادامه داد: در فردوس و نهبندان مراکز آموزش فنی و حرفه ای را فعال نموده ایم که اقدام خوبی است و قابل تعمیم به کل استان نیز می باشد.

به گفته وی؛ اجرای خط انتقال مزینو در طبس هم در برنامه های ایمیدرو دیده شده است.

مدیرعامل ایمیدرو با تأکید بر ذخایر غنی زغال در طبس، گفت: برای طبس یک طرح جامع تدوین شده چون فکر می کنیم ۸۰ درصد ذخایر زغالی را در این منطقه داریم که حجم ذخیره ها هم نسبت به جاهای دیگر کشور خیلی بیشتر است.

جعفری با اشاره به پیشنهاد استاندار مبنی بر بهسازی و ترمیم محور قلعه زری هم تصریح کرد: در این خصوص پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت تا در ۶ ماهه اول سال آینده تعیین تکلیف شود.

وی انتقال حساب ها به داخل استان را منطقی خواند و با تأکید بر اینکه این موضوع که این اقدام می تواند در شهرستان ها تحول ایجاد نماید، سیر مراحل قانونی را لازمه تحقق این مهم عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   مسائل و مشکلات خراسان‌جنوبی مورد توجه قرار گیرد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها