بازار سرمایه گذاری از مهمترین مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان است

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری سپاه انصارالرضا «ع» خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان در شرق کشور و استان خراسان جنوبی بازار سرمایه گذاری و نقش آفرینی در اقتصاد است.

به گزارش “پیام خاوران” هادی ایمانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه رویداد “تانا تا ثریا” با بیان اینکه این برنامه برای هم افزایی توانمندسازی استفاده از ظرفیت دانش بنیان برنامه ریزی و اجرا شده است اظهار داشت: در منظومه فکری رهبری همه واقف هستند نقش اقتصاد دانش بنیان در پیشبرد اهداف انقلاب و اینکه و قدرت نظام را از طریق دانش بنیان و دانش بنیان شدن  پیشرفت دهد، بسیار پر رنگ است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا«ع» خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح کشور ۷ هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد اما نقش شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور  تنها ۴ درصد است این درحالی است که رهبری معظم انقلاب در برنامه افق چهارم مدنظر آنها سهم دانش بنیان در اقتصاد باید ۳۰ درصدی باشد که این امر محقق نمی‌شود مکر اینکه شرکت‌ها دغدغه خود را افزایش دهند و مجموعه‌های استانی و کشوری نقش تسهیلگری برای دانش بنیان ایفا کنند.

ایمانی افزود: این اولین رویداد تجاری سازی و سرمایه گذاری بر روی طرح‌های فناور «تانا تا ثریا» است که  به مدت یک روز  در مجتمع غدیر بیرجند در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: این رویداد بزرگ علمی به همت پارک علم و فناوری استان، بنیاد ملی نخبگان، تعاون استان و با مشارکت استانداری و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهی، پژوهشی و مجموعه‌های صنعتی به صورت جشنواره، مذاکرات مستقیم و نمایشگاه ارائه محصولات ۲۸ طرح منتخب از ۳۲۰ طرح رسیده به دبیرخانه منتا برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا«ع» خراسان جنوبی هدف از برگزاری این رویداد را سرمایه گذاری طرح‌های فناور که به سطح آمادگی بالای فناوری رسیده دانست و گفت: ۱۷ شبکه ملی سرمایه گذار داخل و خارج از استان خراسان جنوبی در این رویداد حضور دارند.

بیشتر بخوانید   تولید لاستیک در کویرتایر 30 درصد افزایش یافت

وی افزود: نیازهای اولویت دار فناورانه صنعت در جهت رفع آنها به نخبگان، مخترعان، طراحان و دانشگاهیان در این رویداد ارائه خواهد شد.

ایمانی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های دانش بنیان در شرق کشور و استان خراسان جنوبی بازار سرمایه گذاری و نقش آفرینی در اقتصاد است گفت: در فراخوانی که در استان دادیم ۳۲۰ طرح شرکت محور  احصا کردیم و این ۳۲۰ مورد بعد از بررسی و شاخص‌ها به ۲۸ طرح رسید و امروز ۱۰ طرح ارائه می‌شود تا سرمایه گذاری رقم خورد.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا«ع» خراسان جنوبی افزود: رویکرد اقتصاد محور و دانش محور در استان با ورود سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا«ع» خراسان جنوبی شکل گرفته است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها