نیازهای فناورانه در خراسان جنوبی در همه بخش‌ها احصا شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید نیازهای فناورانه استان در همه بخش‌ها از جمله تولید و صنعت احصا شود تا در گام بعدی بتوان با کمک جامعه نخبگان مشکلات را رفع کرد.

به گزارش “پیام خاوران” جواد اشرفی صبح امروز در آیین افتتاحیه اولین رویداد تجاری سازی و سرمایه گذاری برای طرح‌های فناور و دانش بنیان با عنوان «تانا تا ثریا» با بیان اینکه اولین هدف از برگزاری این رویداد فناورانه هم افزایی و برقراری ارتباط تعامل بین جامعه است اظهار داشت: ما یکی از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد مهم را در استان خراسان جنوبی هم افزایی، برقراری تعامل بین نخبگان، سرمایه گذاران، شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور می‌دانیم .

وی ادامه داد: معتقدیم تا گفتمانی شکل نگیرد نمی‌توان در جهت رفع مشکلات قدمی برداشت افزود: دومین هدف از برگزاری رویداد احصا نیازهای فن آور، دانش محور در بخش‌های مختلف جامعه به ویژه در بخش‌ای صنعت و تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیازها و آنچه که به عنوان دانش محور و فناوری نیاز است باید در گام نخست شناسایی شود که اگر با هم‌افزایی در حوزه‌های مختلف گام برداریم می‌توانیم نسبت به رفع مشکلات خوش‌بین باشیم.

اشرفی با تاکید بر اینکه اگر ایده‌های فناورانه دیده نشود خطر فرار ایده از استان و حتی کشور وجود دارد افزود: توجه به این طرح‌ها از خروج ایده‌های ناب نخبگان جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر ایده‌های فناورانه مبتنی بر نیاز جامعه ارائه شود، بدون شک سرمایه گذاران به صورت هدفمند و عملیاتی وارد میدان می‌شوند افزود: ما معتقدیم رویکرد دانش محور همواره برای حل مسئله است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ایده‌ها برای رفع نیازها برای بخش‌های مختلف از جمله بخش تولید، صنعت توسط نخبگان جامعه در حالی می‌تواند ارائه شود که در سطوح مختلف اعم از ملی واستانی ارزشمند خواهد بود.

بیشتر بخوانید   شهر بیرجند؛ متأثر از ۳ گسل فعال

اشرفی با بیان اینکه هدایت جربان نقدینگی و سرمایه گذاری استان به حوزه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مورد توجه قرار گرفته است تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف برگزاری این طرح‌ها برقراری تعامل بین سرمایه گذاران و نخبگان است.

وی با اشاره به رونمایی اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور استاندار در چند روز گذشته اظهار داشت: در این اطلس ۹۷ لایه اطلاعاتی از حوزه‌های مختلف معرفی شده که زمینه خوبی برای طرح‌های سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها