فرمانداران، تمامی ظرفیت‌ ها را برای خدمت به مردم پای کار بیاورند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کار خدمات رسانی به مردم، به هیچ دلیلی نباید متوقف شود گفت: فرمانداران، تمامی ظرفیت های در اختیار را برای خدمت به مردم در تعطیلات نوروزی پای کار بیاورند.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت صبح امروز در نشست فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه استان که با حضور معاونین استانداری و جمعی از مدیران ستادی برگزار شد اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر به جهت هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم در ایام نوروز به طور مرتب در شهرستان ‌ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: مردم، مسافران و گردشگران باید در مناطق گردشگری، سیاحتی و زیارتی استان به تمام خدمات رفاهی دسترسی راحتی داشته باشند.

به گفته وی؛ آسیب شناسی اقدامات سال گذشته ستاد اجرایی خدمات سفر، می تواند در کیفی سازی خدمات و برنامه ها برای نوروز امسال مؤثر باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مردم ما مستحق بهترین خدمات هستند گفت: کار خدمات رسانی به مردم، به هیچ دلیلی نباید متوقف شود.

قناعت با اشاره به شرایط اقلیمی و کویری بودن استان، تعدد استراحتگاه‌های بین جاده ای را در کاهش آمار تصادفات و افزایش زمان ماندگاری مسافران مؤثر خواند.

وی با تأکید بر اینکه طبق آمار ۶۰ درصد تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: برپاکردن سیاه چادرهای عشایری و موکب‌هایی برای پذیرایی از مسافران در ورودی شهرها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

به گفته وی؛ فرمانداران باید با تمام توان به پویش ۶۰ – ۳۰( طرحی برای كاهش سوانح) بپیوندند.

استاندار خراسان جنوبی به ضرورت تأمین مراکز اسکان مسافران نوروزی تأکید کرد و گفت: هتل‌ها، مهمانسراها، مدارس، اقامتگاه‌های بومگردی و زائرسراها باید برای اسکان مسافران و گردشگران مهیا شوند.

قناعت متذکر شد: لازم است فرمانداران به صورت منظم بر شرایط بومگردی‌ها، زائرسراها، مدارس و مراکز اسکان موقت  نظارت داشته باشند و درخصوص تأمین تجهیزات و امکانات رفاهی مسافران و گردشگران تدبیر کنند.

بیشتر بخوانید   حذف تدریجی دفترچه‌های سازمان بیمه سلامت از اردیبهشت در خراسان‌ جنوبی

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در ایام نوروز، گفت: با عنایت به خدمات مطلوبی که از ناحیه گروه‌های جهادی به مردم ارائه می‌شود، لازم است خواسته ها و مطالبات آنها در راستای تسهیل شرایط خدمات رسانی فراهم شود.

به گفته وی؛ فرمانداران باید با گروه‌های جهادی همراهی کرده و بر تعامل دستگاه ها با آنان تأکید کنند.

استاندار خراسان جنوبی نظارت بر بازار و کنترل شرایط برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را از دیگر تکالیف فرمانداران عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت مطلوب ذخایر اقلام اساسی در استان، کمبود کالا در بازار قابل قبول نیست.

قناعت با اشاره به سیاست دولت مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله درخت در سطح کشور، تأکید کرد: فرمانداران می بایست شرایط لازم برای تحقق سهمیه استان از این برنامه را فراهم کنند.

به گفته وی؛ برای برگزاری جلسات منظم کارگروه ویژه تحقق این سیاست برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و فرمانداران نیز مکلف به برپایی جلسات متناظر در شهرستان‌ها هستند.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی استان، گفت: آمادگی لازم و کامل برای مدیریت بحران در حوادث طبیعی احتمالی در این ایام نیز مورد انتظار است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها