یازدهمین المپیاد دادرس با مشارکت ۹ مدرسه در شهرستان درمیان برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از برگزاری یازدهمین المپیاد دادرس با مشارکت ۹ مدرسه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”،  محسن حسین زاده از برگزاری یازدهمین مرحله شهرستانی المپیاد طرح ملی دادرس در درمیان خبر داد و افزود: این المپیاد با شرکت ۹ مدرسه در قالب تیم های ۱۴ نفره دختران و  پسران برگزار شد.

وی با اشاره به حضور ناظران مدیریت آموزش و پرورش شهرستان حین انجام آزمون مربوطه، بیان کرد: دانش آموزان در طرح ملی دادرس که نوعی تمرین عملی در محیط دوستانه و‌ سرشار از شور و‌ نشاط محسوب می شود، خود را مورد آزمایش و‌ سنجش برای روزهای مخاطره قرار می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان با اشاره به تأثیر اجرای اینگونه از طرح ها در ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان، افزود: المپیاد ملی دانش آموز آماده، با هدف افزایش سطح ایمنی و خطر پذیری مدارس مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت برگزار می شود.

حسین زاده با بیان اینکه باتوجه به رسالت آموزشی مدارس، انتقال مطالب آموزشی از طریق دانش آموزان به بستر خانواده راحت تر انجام می پذیرد، گفت: در این طرح آموزش هایی اعم از حمل مصدوم، خروج اضطراری، پناه گیری ایمن، پانسمان، بانداژ، ارزیابی، سی پی آر و اطفاء حریق به دانش آموزان ارائه می شود.

وی بیان کرد: در پایان پس از آزمون نهایی کتبی و عملی از دانش آموزان، مدارسی که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند در قالب یک تیم دختران و یک تیم پسران برای  شرکت در مرحله استانی انتخاب می‌ شوند.

کاشت ۳۳۰ اصله نهال توسط جمعیت هلال احمر در بیرجند

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند گفت:۳۳۰ اصله نهال توسط اعضای جمعیت هلال احمر بیرجند و به مناسبت روز درختکاری غرس شد.

بیشتر بخوانید   دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران ستادی سپاه انصارالرضا (ع) با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی + تصویر

حسین ذاکریان با اشاره به ۱۵ اسفند ماه، روز درختکاری بیان کرد: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح درختکاری و کاشت نهال توسط اعضا تلاش می کند در راستای فرهنگ‌سازی این کار خیر و عام المنفعه ایفای نقش کند.

وی از کاشت ۳۳۰ اصله نهال توسط  جمعیت هلال احمر در بیرجند به مناسبت روز درختکاری خبر داد و افزود: این گام با شعار «درخت برای زندگی » برداشته شده و امید است در امر دوستی با طبیعت موثر باشد.

ذاکریان با بیان اینکه طی یک هفته اخیر هم ۱۱۰ اصله نهال در پایگاه امداد و نجات بین شهری بهلگرد غرس شده است، افزود: همچنین ۵۰ اصله نهال در محل ساختمان اداری جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند، ۲۰ اصله نهال در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد، ۵۰ اصله نهال در روستای خراشاد و ۱۰۰ اصله نهال در معابر منطقه مهر شهر کاشت شده است.

۷۰ واحد خونی توسط داوطلبان هلال احمر در بشرویه اهدا شد 
رئیس جمعیت هلال احمر بشرویه گفت: به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، ۷۰ واحد خونی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در بشرویه اهدا شد.
علی رمضانیان مقدم با اشاره به طرح حمایت ماندگار هلال احمر بیان کرد: با توجه به نیاز بانک اهدای خون در استان و اهمیت مشارکت بیشتر مردم در این امر خداپسندانه اهدای خون، داوطلبان هلال احمر همواره در این طرح مشارکت فعال دارند.
وی از اجرای طرح حمایت ماندگار و دریافت خون از داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح ۷۰ واحد خونی به نیازمندان اهدا شد.
رمضانیان مقدم با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر در کاهش آلام بشری و پاسخ به مطالبه های نیازمندان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، افزود: توزیع بسته های کمک معیشتی در ایام شعبان و برپایی جشن نیمه شعبان در خانه های هلال از برنامه های جمعیت طی این ایام است.
انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها