هدیه ویژه دولت سیزدهم به مردم خراسان جنوبی

در آخرین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت، موضوع ارتقاء دانشکده پیراپزشکی فردوس به دانشکده علوم پزشکی مورد موافقت قرار گرفت، این مهم از جمله درخواست های مردمی از دولت سیزدهم بود که طی سال های گذشته به آن بی توجهی شده بود.

به گزارش پیام خاوران، همواره قاعده بر این است که نیازها، مطالبات را رقم می زنند و یک مطالبه می تواند مقدمه رفع یک مشکل اساسی باشد، درست مثل آن چه سالهاست در بخش های عمده ای از استان پهناور خراسان جنوبی رقم خورده و برخی از نیازها در حوزه زیرساخت ها، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، خدمات رفاهی، مرز و … در قالب مطالبات مردمی مطرح شده اند که البته باری به هر جهت بخش هایی از آنها در دستور کار حوزه های مرتبط قرار گرفته و مرتفع شده اند و گروهی هم سال ها معطل مانده و گاه از دستور کار دولت ها خارج شده اند.

از جمله مطالبات بر زمین مانده استان که از قضا بسیار ضروری و مهم هم نیز می باشند، موضوع ارتقاء دو دانشکده پرستاری و پیراپزشکی در شهرستان های قاینات و فردوس است، اتفاقی که در صورت تحقق می توانست به توسعه هر دو منطقه و دیگر مناطق همجوار کمک شایان توجهی کند،  این مسئله در ادوار مختلف مطرح شد و علیرغم پیگیری های مکرر مدیران و مجمع نمایندگان استان، سال ها معطل و بی پاسخ ماند.

ارتقاء دو دانشکده در صدر مطالبات مردمی و در اولویت برنامه های دولت

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تأکیدی که بر رفع درخواست های مردمی شد و البته به جهت اهمیت موضوع، پیگیری این مطالبه مهم در اولویت برنامه های دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و به طور ویژه در دیدارها با وزیر و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونین این وزارتخانه، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و … دنبال شد.

بیشتر بخوانید   معاون رئیس جمهور: بیرجند به ‌خطوط ریلی سراسری متصل می‌شود

پیگیری ها بالاخره به ثمر رسید و اوایل آذرماه بود که خبری با این عنوان؛ “با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دانشکده‌های پرستاری قاین و پیراپزشکی فردوس ارتقاء یافتند” به نقل از استاندار تیتر یک خبرگزاری های استان شد.

قناعت در این خبر با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهران گفته بود:” بسیار خرسندیم که در ادامه خدمات دولت سیزدهم و در طلیعه سال دوم دولت مردمی ایران قوی، دو پروژه مهم در راستای اقدام تحولی و محرک توسعه استان برای تکمیل زیرساخت پزشکی و درمانی به ثمر رسید”.

به گفته او؛ “یکی از این پروژه‌ها، ارتقاء دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی قاینات است که با همکاری نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در شورای گسترش این وزارتخانه مصوب و ابلاغ شد و پروژه دوم نیز ارتقاء دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس به دانشکده علوم پزشکی است که با پیگیری‌های مکرر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، مجوز وزیر را اخذ نمود و با دستور دکتر عین اللهی در اسرع وقت باید نسبت به آموزشی شدن بیمارستان فردوس اقدام شده و این موضوع در اولین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت مطرح و مصوب خواهد شد”.

عیدانه های دولت سیزدهم برای مردم خراسان جنوبی

این خبرهای خوب، خیلی زود هم به ثمر رسید و در جریان سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۲۴ آذرماه)، دانشکده علوم پزشکی قاینات افتتاح شد.

بیشتر بخوانید   ماهیانه بیش از ۴ هزار حواله نان بین نیازمندان شهر بیرجند توزیع می شود

عین اللهی در مراسم افتتاح این دانشکده اظهار امیدواری کرده بود؛ با افزایش امکانات آموزشی و درمانی در استان امکانی برای جوانان فراهم شود که در رشته‌های مختلف علوم پزشکی تحصیل کنند و امید است با امکانات تأمین شده نیروهای متخصص و دانشمند هم تربیت شوند.

و حالا با گذشت سه ماه، آخرین قطعه این پازل هم گذاشته شد و روز یکشنبه طی خبری به نقل از استاندار در صدر اخبار رسانه های استان قرار گرفت.

این خبر به عیدانه دولت سیزدهم برای مردم خراسان جنوبی اشاره داشت؛ “در آخرین جلسه شورای گسترش وزارت بهداشت، موضوع ارتقاء دانشکده پیراپزشکی فردوس به دانشکده علوم پزشکی مورد موافقت قرار گرفت، این مهم از جمله درخواست های مردمی از دولت سیزدهم بود که طی سال های گذشته به آن بی توجهی شده بود،اما با پیگیری در وزارتخانه و با همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید”.

قناعت در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه “این مهم که هدیه ارزشمند دولت مردمی در ایام نورانی ولادت امام زمان (عج) به مردم استان است، موجب ارتقاء علمی و پزشکی استان گردد”، به این نکته تأکید کرده که؛” رسیدگی و پیگیری درخواست ها و مطالبات مردمی همواره مورد تأکید دولت سیزدهم بوده و در همین راستا هم طی ۱۸ ماهه گذشته اقدامات قابل توجهی در سطوح مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام شده است”.به این ترتیب و البته با احتساب تجهیزات پزشکی که طی یک سال گذشته به استان تزریق شده، با تخصیص بالگرد اورژانس به شهرستان طبس و با اختصاص سهمیه ویژه ای از پزشکان متخصص به استان، دولت در حوزه بهداشت و درمان برای خراسان جنوبی، سنگ تمام گذاشته است.

بیشتر بخوانید   راه‌اندازی انبار دارویی در خراسان جنوبی ضرورت دارد

از آن جایی که بخش عمده ای از مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان تا اینجای کار به پاسخ رسیده، امید است که مواردی همچون احداث شرکت داروسازی در خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی ( طبق گفته های استاندار در اوایل آذرماه)، موافقت های اولیه را اخذ نموده و با نظر مثبت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همراه شده است، به همین زودی به ثمر برسد و یکبار دیگر شاهد نگاه ویژه آیت الله رئیسی به این خطه کویری باشیم.

بدون تردید هر کدام از این توفیقات، می تواند گام های خراسان جنوبی را به سمت توسعه و تعالی تندتر کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها