کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی بیرجندمطرح کرد:نقش‌آفرینی برای تحقق واقعی پارلمان بخش خصوصی بامدیریت فراگیر

پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بیرجند و دهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی سراسرکشور۲۰اسفند ماه برگزار می شود. رویدادی که نشان دهنده نقش آفرینی فعالان اقتصادی در تعیین سرنوشت پارلمان بخش خصوصی است.

به گزارش ” پیام خاوران ”  با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور ودشواری های متعددی که گریبان فعالان اقتصادی را در حوزه ارز وتورم و… گرفته ، شاید اینگونه تصور شود که امیدی به بهبود وضعیت موجود نبوده و بر همین اساس ، میزان مشارکت فعالان اقتصادی در این رویداد کمرنگ می شود، اما تاکید برخی چهره های اقتصادی استان بر این است که با وجود تمامی مسائلی که امروز صاحبان کسب وکارها با آن دست وپنجه نرم می کنند ، حضور ومشارکت در این رویداد ، امری بسیار مهم وضروری است .

با توجه به اهمیت این انتخابات فرصتی فراهم شد تا با آقای رضا فروزانفر مدیرعامل زنجیره تولید فروزان وعضو هیات رئیسه ۶ شرکت تابعه و از فعالان اقتصادی استان که بیش از ۳۰سال در عرصه زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ فعال هستند به گفت وگو بنشینیم.

آقای رضا فروزانفر متولد ۱۳۴۸ ، دانش آموخته رشته اقتصاد نظری از دانشگاه شهید بهشتی تهران در سال ۱۳۷۱، در حال حاضر رئیس کانون کارآفرینان استان است ، که در گام اول برای تحقق واجرایی کردن زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ از بازرگانی و بازار فعالیت خود را آغاز کرده و گام به گام درعرصه تولید پا گذاشته است .

وی می گوید: با توجه به نیاز منطقه به طور مداوم از سال ۱۳۷۱ تاکنون در حال توسعه و احداث پروژه های تکمیلی مورد نیاز بوده وبه لطف الهی در زنجیره فروزان شعار “از مزرعه تا سفره ” محقق شده است و افتخار داریم که همیشه پیشگام درارائه محصولات سالم و بهداشتی برای مردم شریف شرق کشور و همچنین سازمانهای بزرگ مصرفی ایران هستیم.

 

معرفی هلدینگ فروزان:

کاندیدای بخش کشاورزی پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن وکشاورزی بیرجند هلدینگ فروزان را اینگونه معرفی می کند.

  • کارخانه دان آماده دام و طیور خوشینه شهرک صنعتی خوسف به ظرفیت سالیانه ۶۴۸۰۰ تن
  • بهره مندی از گروه‌ها دانش بنیان در زمینه های تغذیه ، مشاوره پرورش ، واکسیناتور و کلنیسین
  • بهره مندی از حدود ۴۰ فارم مرغ گوشتی ( مالکیتی – استیجاری و مشارکتی ) با ظرفیت هر دوره حدود یک میلیون قطعه
  • مجتمع کشتارگاهی به ظرفیت ۳۰هزار تن در سال
  • تامین جوجه یک روزه با بهترین کیفیت و برند سالیانه حدود ۵۰ میلیون
  • شرکت حمل ونقل حقیقت ترابر باقران با ناوگان حمل ونقل مجهز حدود ۵۰ دستگاه کامیون با کاربری تخصصی
  • آزمایشگاه مرجع کیفیت مبنای رویان
  • ده ها مرکز عرضه مستقیم و صدها نمایندگی فعال از شهر مشهد تا چابهار
  • اشتغال حدود ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم غالباً روستایی و بیش ۲۰۰۰ نفر غیر مستقیم
  • دارای گرید A در طرح رتبه بندی سازمان دامپزشکی کشور
  • دارای کد IR صادرات
  • دارای استانداردها تشویقی ایران و مدیریت کیفیت
  • تامین بخش عمده ای از مرغ کشتار روز استانهای خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به صورت مویرگی تحویل در مقاصد
  • تامین کننده معتبر سازمانهای بزرگ مصرفی دولتی و غیر دولتی در ۳۱ استان کشور
  • صادرات انواع مرغ و فرآورده های جانبی و جوجه یک روزه
  • واحد آموزش صنایع دستی توبافی با ۴۵۰نفر اشتغال خانگی
بیشتر بخوانید   با حضور استاندار خراسان‌جنوبی: عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع کشتارگاهی شرکت فروزان بیرجند آغاز شد+ تصاویر

 

افتخارات ودستاوردها:

مدیرعامل زنجیره تولید فروزان به افتخارات ودستاوردهای کسب شده به عنوان سندی ماندگار در این هلدینگ اشاره می کند ومی گوید:

  • واحد نمونه سالهای ۱۳۸۴ و ۱۳۸۷ از وزارت صنایع
  • کارآفرین برتر شاهد کشوری در سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸
  • کارآفرین برتر بخش کشاورزی سال ۱۳۸۹
  • کارفرمای ملی حامی کارگر سال ۱۳۹۰
  • مدیر نمونه ملی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات دامی در سال ۱۳۸۹
  • بیش از ۳۰ سال سابقه اقتصادی و مدیریت در حوزه تولید و بازرگانی در بخشهای کشاورزی، صادرات و واردات، تحقیقات، حمل ونقل ازجمله این افتخارات است.

رئیس کانون کارآفرینان استان در حال حاضر ورئیس کمیسیون کشاورزی در دوره قبل نیز از جمله سوابق آقای فروزانفر است.

دلیل کاندیداتوری:

کاندیدای بخش کشاورزی پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی،صنایع، معادن وکشاورزی بیرجند نیز مطالبه گری هوشمندانه و مقتدرانه توام  از خود گذشتگی به منظور”تحقق واقعی پارلمان بخش خصوصی با مدیریتی فراگیر در راستای اهداف توسعه ای  استان به ویژه فعالیت های اقتصادی “را مهمترین دلایل حضور خود در این انتخابات بر شمرد.

 

اهداف کاندیداتوری:

تشکیل اتاق بازرگانی مقتدر و هوشمند و سهم خواهی و کسب کرسی بیشتر برای استان

آقای فروزانفر رئیس کانون کارآفرینان خراسان جنوبی صراحت لهجه در مذاکرات با دولت مردان برای تامین هر چه بیشتر منافع ملی و منطقه و شفاف سازی و جلوگیری از رانت اطلاعاتی در اتاق ها ،تلاش برای تدوین و تثبیت قوانین و دستورالعملهای حوزه صادرات در بخش تولید و بازرگانی و حذف تصمیمات احساسی دولتمردان رااز جمله اهداف خود برای حضور در پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن وکشاورزی بیرجند عنوان می کند.

آقای فروزانفر توانمندسازی صادرات با برقراری سوبسید در کوتاه مدت و تعامل با کشورهای منطقه برای عقد معاهده و کنواسیون تجاری وحذف و تسهیل در بورکراسی اداری موجود، ایجاد ساز وکار برای تعهدات ارزی برای صادرات به افغانستان و عراق و تلاش مضاعف برای رفع تعهدات ارزی قبلی افراد حقوقی وحقیقی وانسجام صنفی بین تولیدکنندگان و بازرگانان استان و نوعی تقسیم کار تخصصی در این حوزه تاکید دارد.

هم اندیشی و هم افزایی برای انتصابات پستهای مرتبط با تولید و بازرگانی ، تشکیل اتاق بازرگانی مقتدر و هوشمند و سهم خواهی و کسب کرسی بیشتر برای استان، اقتدار در مذاکره با اتاقهای خارجی و تفهیم مزیت های نسبی به طرف خارجی ،اولویت بدون چون وچرا، اقتصاد مرز با بیشترین مرز مشترک با افغانستان و با توجه بکر و دسترس بودن بازار مصرف افغانستان به صورت ویژه در بخش کشاورزی،کشت فرا سرزمینی در افغانستان و کشورهای اوراسیا با عنایت، منابع آب و خاک حاصلخیز از دیگر اهداف حضور مدیر نمونه ملی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات دامی در انتخابات پنجمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی بیرجند است.

بیشتر بخوانید   داوطلبان گروه صنعت پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بیرجند را بشناسیم+ لیست

کارآفرین برتر بخش کشاورزی  ارتباط تنگاتنگ با اتاق بازرگانی افغانستان ازطریق مجاری ذیصلاح، تلاش برای ترسیم و تدوین نقشه راه برای توسعه بخش معدن و تحقق شعار” عسلویه معدنی” برای استان با استفاده از مزیتهای نسبی و تلاش میان مدت و بلند مدت برای جلوگیری از خام فروشی و کسب حداکثر ارزش افزوده برای استان رابا اهمیت می داند وآن را از دیگر اهداف خود را دراین دوره از انتخابات بیان می کند.

 

در حوزه کلان کشور و وزارتخانه ها:

آقای فروزانفر معتقد است: بعد از کسب کرسی و تثبیت جایگاه اتاق استان در اتاق ایران، می توان با ارائه طرح و توجیه اقتصادی و فنی با تحقق شعار پارلمان بخش خصوصی در سیاستگذاری های کلان کشور برای رشد و شکوفایی و توسعه اقتصاد ملی بیشترین اثر را گذاشت.

وی کاهش تصدی گیری دولت وشکوفایی توان بخش خصوصی، حذف نگاه ها و دخالت های دستوری دولتمران،تشویق دولت، ترمیم و اصلاح روابط بین الملل و برقراری تعاملات تجاری سودآور با سایر کشورها به ویژه همسایگان افغانستان، عراق و کشورهای اوراسیا را مورد تاکید قرار می دهد.

وی ترویج فرهنگ کارآفرینی با تعامل اثربخش باشرکتهای دانش بنیان و استارت آپ وحرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی،مهارت آموزی نیروی کار وتوانمندسازی دانش آموختگان  آموزش عالی به صورت عملی و اجرایی با توجه به اینکه در کشورما به اندازه کافی مدارک و دانشگاه موجود بوده و مهم استفاده بهینه از نخبگان دانشگاه ها به صورت کاربردی در تولید می باشد را از دیگر اهداف وبرنامه های خود عنوان می کند.

آقای فروزانفر تلاش و رایزنی در کنار دولت برای جذب سرمایه گذاران خارجی چند ملیتی و ایرانیان مقیم خارج در منطقه ویژه اقتصادی استان وهمچنین صنایع نفت و پتروشیمی و گاز ومعادن در کشور، تلاش برای تسریع در ایجاد کریدور و شاه راه اصلی وصل دریایهای آزاد جنوب به کشورهای اورآسیا (اتوبان و خط آهن) که مسلماً باعث شکوفایی اقتصاد استان ما نیز خواهد شد وتلاش برای ایجاد بستر و برنامه ریزی برای توسعه بدون چون و چرایی صنعت توریست در استان و کشور با توجه به تحقق صنعت دیجیتال وهوش مصنوعی که اقبال و مزیت نسبی کشور صنعت توریست خواهد بود را از دیگر راهکارها واهداف پیش رو برای حضور در انتخابات این دوره می داند.

بیشتر بخوانید   علیرضا خامه زر کاندیدای پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی بیرجند را بیشتر بشناسید+سوابق

کارآفرین برتر شاهد کشوری معتقد است: ساختار اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و در واقع پارلمان بخش خصوصی می‌تواند به شدت از این جایی که قرار دارد کارآمدتر باشد یعنی با توجه به امکانات، درآمد و نوع فراهم بودن امکانات برای مجموع اتاق بازرگانی می تواند نقش بسیار پررنگ‌تری داشته باشد به شرط آنکه توسط بخش دولتی جدی تر به بازی گرفته شود.

 

سخن پایانی :

خدای خود را شاهد می گیرم هدف اینجانب از کاندیداتوری صرفاً خدمت به منطقه و مردم نجیب و شریف آن است وجهت استحضار،تمام سرمایه گذاری و چشم انداز آینده این زنجیره برای توسعه کار در استان کم برخوردار خراسان جنوبی خواهد بود.

بر این باور هستم با هم اندیشی و هم افزایی می توان در مسیر تولید و صادرات با استفاده از مزیتهای نسبی استان و برنامه‌ریزی لازم توسط مسئولان استانی گام های بزرگی درجهت توسعه منطقه برداشت.

رئیس کانون کارآفرینان استان خراسان جنوبی می گوید: دوستان گرامی اگر به سلیقه و رزومه منطقه با تامل و ژرف نگاه کنیم افتخارات بی‌شمارند.دکتر گنجی (پدر علم جغرافیای ایران)دکتر معتمدنژاد (پدر علم ارتباطات)،دکتر شکوهی (پدر علم تعلیم و تربیت ایران) دکتر محمد اسماعیل رضوانی (پدر تاریخ معاصر ایران)و بسیاری از مشاهیر ونام آوران در سطح عالی در دولت ها کرسی و جایگاه رفیع داشته‌ایم.

برخورداری از ابنیه تاریخی غنی،۵ اثر ثبت جهانی ودهها اثر ملی، سومین استان پهناور کشور ،کویر لوت وکویر مرکزی و در زمینه بازرگانی و تجارت سوابق درخشان در تولید فرش و صنایع دستی، کشاورزی بی نظیر (زرشک ، زعفران، عناب و…) پس ما را چه شده است بیایید به خود باوری و اعتماد نفس برسیم، در استان ما دهها خیامی است اگر بخواهیم و البته مسئولان استان  نیز حمایت مضاعف کنند.

کاندیدای بخش کشاورزی پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن وکشاورزی بیرجندمی گوید: ما می توانیم تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم اگر هوشمندانه در کنارهم باشیم . از این که اطاله کلام شد از محضر همه عزیزان پوزش طلبیده برحسب وظیفه ذاتی به دور ریا و از دل، بیانات فوق یادآوی محضر اساتید گردید.

آقای فروزانفر کلام خود را اینگونه پایان می دهد: کسی که به استان و مردم شریف منطقه خود عشق ورزیده و با تعصب پیگیر مطالبات آن در کسوت کارگری خواهد بود اگر افتخار خدمتگزاری به بنده محول گردد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها