مهارت آموزی بیش از ۳ هزار کارآموز در محیط واقعی کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۲۳۳ کارآموز آموزش‌های مهارتی را در محیط واقعی کار فرا گرفته اند.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن کامرانی فرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ویژگی‌های هدف گذاری شده در ارتباط با طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی کار، یاد گیری عملی و کاربردی مهارت‌های آموزشی، آشنایی با محیط کسب و کار واقعی، افزایش خودباروری مهارت‌آموزان، حفظ مشاغل فعلی و سنتی، جذب نیروی کار ماهر برای تولیدی‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌های آموزش برای دولت و متقاضیان از جمله بازرترین اهداف مهم طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: در اجرای طرح جدید مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی یا استاد شاگردی نوین، ایرادات و مسائل گذشته آن مانند دغدغه ضوابط قوانین کار و مالیات، پرداخت بیمه تأمین اجتماعی، بازرسی‌ها و دیگر موارد که عدم استقبال و بخش خصوصی را در استفاده از آن به دنبال داشت، احصا و در شورای عالی مهارت و شورای عالی اشتغال کشور طبق دستورالعمل‌ها رفع مشکل شده است.

وی به استقبال بیشتر جوانان و مردان از مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اشاره و بیان کرد: آمار‌های مرتبط با اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد متقاضیان این طرح را جوانان دیپلمه ۲۱ تا ۳۰ ساله تشکیل می‌دهند و مردان از این طرح بیشتر استقبال کرده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به منظور تربیت و ارتقای مهارت‌های شغلی و اشتغال پذیری جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر فاقد مهارت یا کم مهارت تدوین شده است و مسئولیت اصلی اجرای این طرح در سال‌های اخیر به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید   مجتمع آموزشی امام رضا (ع) در بیرجند کلنگ‌زنی می‌شود

وی به قابلیت‌های خاص این طرح اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح فرصتی یک ساله در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد تا به داوطلبان گروه سنی ۱۵ تا ۲۲ سال، مهارت‌های شغلی در محیط کار را انتقال دهند و مهـارت آموزان پس از کسب دانش فنی لازم در یکی از حرفه‌های آموزشی، بر اساس توافق کارفرما و فرد آموزش گیرنده با ورود به یکی از بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی یا واحد‌های وابسته به نیرو‌های مسلح و تحت نظارت مرکز یادگیری و مطابق مقررات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، طرح دوره‌های مهارت‌آموزی را بگذرانند.

کامرانی فرد عنوان کرد: طول دوره مهارت‌آموزی در قالب این طرح حداقل ۱۲۰ روز و حداکثر ۳۶۰ روز و حداقل سن مهارت آموز ۱۵ سال است و مهارت‌آموز در طول دوره تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار گرفته و دولت، هزینه بیمه مسئولیت و حوادث مشمولان را برعهده دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اجرای بیش از ۶۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش در محیط واقعی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۲۳۳ نفر در بیش از ۹۵۹ کارگاه مهارت‌های لازم را در ۴۰۶ حرفه برای ورود به بازار کار را فرا گرفته اند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها