۴۴ پرونده گرانفروشی در خراسان جنوبی به تعزیرات حکومتی رفت

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: از ۱۶ اسفندماه تاکنون یک هزار و ۵۹۳ بازرسی ثبت شد که ۴۴ پرونده به ارزش ریالی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال تشکیل و جهت تکمیل مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گزارش ” پیام خاوران “ علی تهوری در حاشیه  بازدید از نمایشگاه ضیافت و کالاهای اساسی  اظهار داشت: در ایام پایانی سال تقاضای عمومی برای گروه‌‌های کالایی و خدماتی با افزایش مواجه می‌شود و مشتریان و شهروندان برای خرید نیازهای خود به بازار مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال نیز تقارن ماه ضیافت با ایام نوروز را شاهد هستیم که دو زمان پرمصرف هستند، افزود: این تقارن  سبب می‌شود که نیاز مردم با برخی از گروه‌های کالایی به همراه اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان تلاقی داشته باشد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا به لحاظ ضرورت کنترل و نظارت بر بازار، اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان ۱۵ روز زودتر از سایر استان‌ها در مرکز استان آغاز شده است.

تهوری تصریح کرد: از ۲۵ تا ۳۰ بهمن‌ماه مرحله اول و اطلاع‌رسانی که همان ابلاغ بخشنامه‌ها به ذی‌نفعان و واحدهای صنفی است ارسال شد تا ضوابط و مقررات را رعایت کنند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مرحله اجرایی آن با همکاری بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، بازرسان اتاق اصناف و روسای شعب تعزیرات حکومتی آغاز شد و صبح و عصر گشت‌های بازرسی در سطح بازار استان انجام و با تخلفات مشهود برخورد می‌شود.

تهوری خاطرنشان کرد: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و همکاران ما در روزهای تعطیل نیز حضور دارند، بنابر این مردم اطمینان خاطر داشته باشند که نظارت‌هایی که باید انجام شود در دست اقدام است و بازرسان ما اجازه سوءاستفاده به افرادی که بخواهند به مصرف‌کنندگان اجعاف کنند داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید   قیمت ماسک بالاتر از ۱۰۰۰ تومان گرانفروشی است

وی به فعالیت نمایشگاه ضیافت و کالاهای اساسی اشاره کرد و یادآور شد: این نمایشگاه بر اساس مصوبات کمیته پایش که برنامه تقریبی نمایشگاهی را تدوین می‌کنند و مصوبات تنظیم بازار، از ۱۶ تا ۲۲ اسفندماه در دو بخش محصولات کشاورزی، فرآورده‌های کشاورزی و سایر اقلام مانند پوشاک و سایر گروه‌های کالایی در دست برگزاری است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی، اظهار داشت: این نمایشگاه از توان انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که یک  سازمان مردمی است بهره‌مند است و در این راستا قیمت‌گذاری کالا ها انجام شده است.

وی افزود: در این راستا کالاهایی که باید عرضه شوند نرخ گذاری شده  و فروشندگان و متصدیان غرفه‌ها حق فروش بالاتر از قیمت تعیین شده را ندارند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: مردم نیز در مراجعات خود به نرخ‌گذاری‌هایی که مشخص شده دقت کنند و اگر سطح قیمتی رعایت نشود و متصدی غرفه تقاضای نرخی بالاتر از نرخ تعیین شده در لیستی که نوشته شده را طلب کند به بازرسان مستقر و رئیس انجمن اعلام کنند تا با آنان مطابق ضوابط برخورد شود.

تهوری به آمار بازرسی طرح ویژه طرح نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد و بیان کرد: از شانزدهم اسفندماه تاکنون یک هزار و ۵۹۳ بازرسی ثبت شده است که ۴۴ پرونده به ارزش ریالی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال تشکیل شده و جهت  تکمیل مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۲۵ پرونده در دست اقدام و  مراحل تشکیل است و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود، یادآور شد: حدود ۴۰ بازرس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در سطح استان به اضافه بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و گشت‌های تغزیرات آماده باش هستند تا حقوق مردم در این پیک افزایش تقاضا رعایت شود.

بیشتر بخوانید   جریمه ۸۸ میلیونی حمل‌کننده غیر مجاز اقلام بهداشتی در فردوس
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها