استادغلامحسین یوسفی “ناقوس ” شاعر نامدار خراسان جنوبی در خوسف به خاک سپرده شد

پیکر زنده یاد “غلامحسین یوسفی” متخلص به “ناقوس” شاعر برجسته و چهره ماندگار خراسان جنوبی در بیرجند تشییع ودر جوار آرامگاه ابن حسام خوسفی، شاعر، عارف، فقیه واندیشمند قرن هشتم و نهم هجرى ارام گرفت.

به گزارش ” پیام خاوران ” مراسم تشییع این شاعر نامدار خراسانی با حضور قشرهای مختلف مردم، جمعی از مسوولان و شخصیت‌ها در بهشت متقین بیرجند برگزار و پیکر وی برای خاکسپاری به آرامگاه ابن حسام خوسفی در شهر خوسف منتقل شد.

غلامحسین یوسفی از شاعران برجسته خراسان جنوبی روز گذشته در سن ۷۵ سالگی بر اثر بیماری در بیرجند درگذشت.

وی متولد ۱۸ مرداد ۱۳۲۶ متخلص به ناقوس است که تحصیلات ابتدایی را در دبستان ابن حسام خوسف گذراند و در دبیرستان خزیمه علم شهرستان بیرجند رشته ادبیات خواند، سپس از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته تاریخ با مدرک کارشناسی دانش‌آموخته شد و به مدت ۳۰ سال به تدریس در مشهد و بیرجند پرداخت.

یوسفی همچنین سابقه تدریس در مراکز آموش عالی بیرجند، گویندگی رادیو مشهد، نویسندگی روزنامه خراسان، داوری چند جشنواره شعری و نیز برگزاری نشست‌های مختلف شعری را در کارنامه پربار خود دارد.

ناقوس از شاعران برگزیده اولین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است و خرداد سال ۱۳۹۵ به پاس بیش از نیم قرن شاعری طی مراسمی از جایگاه شعری وی در بیرجند تجلیل شد.

مستندهای ناقوس بارها از صدا و سیما پخش شده‌ همچنین به پاس خدمات این شاعر گرانقدر مجتمع فرهنگی هنری شهرستان خوسف به نام وی نامگذاری شده‌ است.

از جمله آثار استاد ناقوس می‌توان به مجموعه شعرهای رمه خیال، شعر شهادت، آنسوی پرواز، عشق و دل، سرخ و سپید، شبنم و شکوفه، در سایه سار نقره‌ای رچ، دیوان معرفت، صحبت سجاده‌ها، سکوت سرد سنگ‌ها و دیوان ناقوس اشاره کرد.

پیام تسلیت استاندار خراسان جنوبی درپی درگذشت شاعر آیینی، مرحوم یوسفی

بیشتر بخوانید   بررسی مشکلات اراضی وقفی در روستای شوکت آباد بیرجند

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت شاعر اهل بیت علیهم السلام و از اساتید بنام شعر آیینی استان خراسان جنوبی، مرحوم غلامحسین یوسفی، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

ایشان از بزرگان شعر آیینی و مذهبی بود که قریحه‌ای بی نظیر در سرایش اشعار مذهبی، مدح اهل‌ بیت علیه السلام، مضامین انقلابی و حماسی دفاع مقدس داشت و خاطره شعرخوانی این فقید سعید در دیدار با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هیچگاه در تاریخ این منطقه، به وادی فراموشی سپرده نخواهد شد.

اینجانب ضایعه درگذشت “ناقوس” شعر خراسان جنوبی را به اهالی ادب و فرهنگ این دیار، خانواده معزز، فرزندان داغدار و علاقمندان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و همجواری با اهل بیت علیهم السلام و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها