افتتاح ۵ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان مرزی درمیان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان گفت: به مناسبت آغاز سال نو، پنج بازارچه نوروزی صنایع‌دستی و سوغات در شهرستان درمیان افتتاح شد

به‌گزارش ” پیام خاوران “؛ امیر‌اسماعیل شهسواری اظهارکرد: این بازارچه‌ها در نقاطی چون قهستان با ۱۰ غرفه، در اسدیه با پنج غرفه، در روستای بورنگ با هشت غرفه، در گزیک با هفت غرفه و یک بازارچه نوروزی در طبس مسینا برپا خواهد شد.

وی بابیان اینکه تعدادی فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات نیز در این شهرستان طی ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهند داشت، ادامه داد: در شهرستان درمیان دو اقامتگاه بوم گردی نیز آماده پذیرایی از گردشگران است که این دو اقامتگاه در روستای هدف گردشگری فورگ و در روستای گسک فعالیت دارد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درمیان با تأکید بر اینکه درمیان به‌عنوان شهرستان دارالتقریب از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است، گفت: قلعه تاریخی روستای فورگ، سوزن‌دوزی روستای ماه‌بانو، مسجد جامع هندوالان و.. ازجمله این جاذبه‌ها هستند.

شهسواری افزود: درمجموع در شهرستان درمیان ۳۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که تعداد ۱۰۱ اثر آن ثبت ملی شده است.

وی بیان کرد: از نیمه اسفندماه تاکنون حدود هشت هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری شهرستان درمیان بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی برای ایجاد خط گرم در برق نهبندان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها