دهیاران موضوع مقاوم سازی منازل مسکونی را ترویج دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دهیاران باید مقاوم سازی را ترویج دهند.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده در جلسه مدیریت بحران شهرستان بشرویه گفت: مسئله مقاوم سازی واحدهای مسکونی مردم از مهمترین اقداماتی است که باید مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: خوشبختانه تلفات جانی در زلزله سال گذشته بشرویه نداشته ایم ولی این یک هشدار جدی می باشد که باید اکنون برای مقاوم سازی منازل این شهرستان اقدام کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دهیاران باید مقاوم سازی را ترویج دهند.

عباس زاده گفت: ازاین فرصت برای مقاوم سازی واحدهای نامقاوم شهری و روستایی استفاده کنیم و با این ۸۰۰ واحدی که مقاوم سازی شود درصد مقاوم سازی شهرستان بشرویه بالاتر خواهد رفت.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در این جلسه گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ واحد غیرمقاوم در شهرستان بشرویه وجود دارد که باید مقاوم سازی همه واحدهای مسکونی و خسارت دیده انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم گفت: متأسفانه در شهرستان بشرویه مقاوم سازی ۳۷/۱ درصد است که از متوسط کشوری و استانی کمتر می باشد.

وی افزود: درحال حاضر ۶۵۰ واحد احداثی و ۱۵۰ واحد تعمیری داریم که تاکنون ۱۰۴ پروانه صادر شده که تا قبل از ۲۰ فروردین باید برای تمامی متقاضیان پروانه صادر شود.

قاسم تنها اظهار داشت: برای احداث واحد مسکونی شهری هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ ۶ درصد، ۳۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی، ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ، ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می شود و برای واحد های روستایی مبلغ تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان البته با نرخ ۵ درصد است.

بیشتر بخوانید   کاروان خدام رضوی نسیم رأفت و مهربانی را در خراسان جنوبی به ارمغان آورد

فرماندار بشرویه نیز در جلسه مدیریت بحران شهرستان گفت: در بحث بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله این جلسه تشکیل شده است.

علیزاده افزود: در زلزله سال گذشته در بشرویه دو شهر بشرویه و ارسک و ۳۹ روستای شهرستان دچار خسارت شدند.

فرماندار بشرویه گفت: در زلزله های سال گذشته ۹۳۲ واحد مسکونی که از این واحد ۶۷۰ واحد غیر مقاوم بودند دچار خسارت شدند و ۸۰ واحد نیز تخریبی و غیرقابل استفاده شد که از تسهیلات بازسازی و‌تعمیر استفاده خواهند کرد.

علیزاده اظهار داشت: شهرستان بشرویه از نظر مقاوم سازی واحدها در رتبه بندی پایینی در سطح استان و حتی کشور است و همه ما در فرهنگسازی و ترغیب و‌تشویق مردم در بحث مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم باید بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها