اقامت ۲۴۲ نفر گردشگر خارجی در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: ۱۷ اسفندماه لغایت هشتم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی خراسان جنوبی اسکان داشته‌‎اند و در مجموع تاکنون در این مدت اقامت ۶۲۸ هزار و ۲۱۹ نفر در استان ثبت شده است.

به گزارش “پیام خاوران” هادی شاهوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خراسان جنوبی با داشتن پنج اثر ثبت شده جهانی چون بیابان لوت، قنات بلده فردوس، باغ اکبریه و ژئوپارک طبس و روستای خراشاد نه تنها نظر هموطنان داخل کشور بلکه نظر گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است اظهارداشت: از شروع ستاد اجرایی خدمات سفر، ۱۷ اسفندماه لغایت هشتم فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۲۴۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی خراسان جنوبی اسکان داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نهایت تلاش ما بر این است که بهترین خدمت رسانی را به گردشگران ایرانی و غیر ایرانی داشته باشیم، گفت: در سال جاری آمار اقامت در بوم گردی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع تاکنون در خراسان جنوبی ۶۲۸ هزار و ۲۱۹ نفر اقامت ثبت شده است.

شاهوردی بیان کرد: امیدواریم روند بازدید گردشگران همچنان ادامه پیدا کند چرا که باور ما بر این است که یکی از ارکان رشد و توسعه خراسان جنوبی استفاده از همین ظرفیت‌های بی بدیل در حوزه گردشگری است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای مردمی مهمان نواز و دارای فرهنگ غنی است که این موضوع نیز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زمینه ورود گردشگران را فراهم می‌کند.

استقبال گردشگران نوروزی از شترسواری در باغ تاریخی گلشن طبس 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس نیز از استقبال گردشگران نوروزی از شتر سواری در باغ تاریخی گلشن طبس خبر داد.

وی گفت:  استقبال گردشگران از شترسواری در مناطق گردشگری شهرستان طبس در نوروز امسال بی نظیر بوده است.

بیشتر بخوانید   دولت باید توجه ویژه‌ای به کارگران داشته باشد

عرب افزود: به منظور اجرای برنامه‌های مفرح و متنوع و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان و در راستای پرکردن وقت و ایجاد تجربه‌های جدید برای گردشگران و مسافران نوروزی، امکان شترسواری در باغ تاریخی گلشن طبس پیش بینی شد که بسیار مورد توجه و استقبال گردشگران قرار گرفته است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس، در روستای هدف گردشگری ازمیغان، بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی دیهوک و کویر حلوان نیز امکان تجربه شترسواری برای گردشگران نوروزی فراهم شده است.

عرب تصریح کرد: سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌است، با این وجود سابقه‌ای طولانی داشته‌ و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد.

وی گفت: امروزه این ورزش نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌است که خوشبختانه شهرستان طبس در زمینه ورزش سوارکاری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است و پیست اسب سواری هم در روستای الله آباد در نزدیکی شهر طبس پذیرای خیل بسیار علاقمندان و گردشگران نوروزی است.

بازدید ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قاین

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قاین نیز گفت: هر ساله حجم بالایی از مسافران نوروزی، از مناطق و روستاهای گردشگری بازدید می‌کنند.

عباس زاده افزود: در حال حاضر ۳۰ جاذبه در قاین در سامانه «جانا» ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین افزود: از ۱۷ اسفند تا ششم فروردین ماه، بیش از ۴۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، صنایع دستی، سلامت، موزه‌ها و تفریحی شهرستان بازدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید   تولید محتوای علمی بر اساس مبانی اسلام در آموزش و پرورش دنبال شود

عباس زاده ادامه داد: بیشترین آمار بازدیدها مربوط به منطقه گردشگری بوذجمهر، پارک جنگلی قاین و شهر خضری دشت بیاض بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای نظارت بر عملکرد اقامتگاه‌های نوروزی بیان کرد: یک تیم مشترک از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به طور مستمر از مهمان سراها، مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز بین راهی و غیره نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها