نماینده قاین: اولویت‌های خراسان جنوبی در سال جدید/ آب، انرژی و راه آهن را جدی بگیریم

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: آب، انرژی و راه آهن سه اولویت مهم خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش “پیام خاوران”، سلمان اسحاقی در گفتگو با خبرنگاران درباره اولویت‌های سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی اگر نسبت به سه مورد بی توجه باشیم بی شک در سال‌های آینده با چالش رو به رو خواهیم شد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اظهار کرد: یکی از این سه اولویت بحث تأمین آب شرب و آب بخش صنعت است.

اسحاقی با اشاره به اینکه در مورد آب بخش صنعت انتقال آب از خلیج فارس را داریم که در حال پیگیری است، بیان کرد: در مورد آب آشامیدنی باید مواردی چون آب‌های ژرف طبس و آب مجتمع تجنود را مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: احداث مجتمع آب تجنود در شهرستان زیرکوه می‌تواند نیاز آب آشامیدنی در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه و قاین را تأمین کند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اولویت دوم موضوع انرژی و گاز است، اظهار کرد: باید نسبت به انتقال گاز به عنوان خط یازدهم از عسلویه به خراسان جنوبی مبادرت کنیم چرا که در غیر این صورت قطعاً چند سال آینده با بحران گاز در بخش خانگی رو به رو خواهیم شد.

اسحاقی ادامه‌داد: اگر امروزه در زمستان با قطعی گاز در بخش صنعت رو به رو هستیم در صورت بی توجهی به انتقال گاز به خراسان جنوبی در آینده در تأمین گاز بخش خانگی دچار مشکلات جدی خواهیم شد و خانه‌های ما قطعی گاز را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اولویت سوم بحث راه آهن خراسان جنوبی است، یادآور شد: اگر ما امسال آغاز عملیات اجرایی راه آهن را در استان نداشته باشیم در آینده‌ای نه چندان دور موجب یأس و ناامیدی در بین مردم خواهد شد.

بیشتر بخوانید   ‌‌تجلی شور و شعور حسینی در خراسان جنوبی؛ دل‌هایی که هوای آسمان کربلا دارد

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اظهار کرد: یک ماه قبل به رئیس جمهور تأکید کردم که با توجه به قول ایشان در دو سفر به استان در مورد پروژه راه آهن، امیدواریم در سفر سوم ایشان را برای آغاز عملیات اجرایی یونسی-قاین- بیرجند در خراسان جنوبی ببینیم.

اسحاقی یادآور شد: این خواست مردم خراسان جنوبی است که می‌خواهند مرتبه سوم رئیس جمهورشان را برای آغاز عملیات اجرایی راه آهن در استان ببینند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها