قنات خشکیده ۲۵ ساله “چاه الله داد” با همت بسیج و سپاه مرمت شد

یکی از برنامه‌های بسیج و سپاه خراسان جنوبی اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی است که در این راستا با همت وهمراهی مردم در روستاهای مرزی زیرکوه قنات خشکیده ۲۵ ساله مرمت شد تا در رگ‌های قنات جاری شود.

به گزارش “پیام خاوران” سردار محمد رضا مهدوی صبح امروز در بازدید از پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه انصارالرضا«ع» خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه اظهار داشت: امروز  توفیق شد در خدمت مردم مرزنشین زیرکوه باشیم و به لطف خدا و به برکت نظام و همت مردم منطقه از ۴ پروزه بزرگی که در منطقه فعال است بازدید شد.

وی افزود: پیشرفت پروژه‌ها عالی و خوب است. در برخی موارد پروژه‌ها از پیش بینی ما، پشرفت بیشتری داشته که امید است با پیگیری‌های مجدانه که در سپاه و هماهنگی‌های دستگاه‌های دولتی همراه است همه  دست به دست هم دهیم تا پروژه‌ها زودتر به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه اصنارالرضا«ع» خراسان جنوبی گفت: روستای “الله داد” قناتی ۲۵ ساله دارد که بعد از زلزله آب آن قطع شده و به منظور رفع این مشکل ابتدا کارشناسی  لازم همراه با کار پژوهشی انجام شد.

مهدوی ادامه داد: برای جریان آب در رگ‌های قنات این روستا باید ابتدا ۴۰۰ مترخاکبرداری انجام می‌شد تا مجدد مسیر قنات پیدا شود و آب بیرون آید که در این راستا کار خاکبرداری آغاز شده و تنها  ۱۲۰ متر از این کانال باقیمانده که در حال انجام است و با همتی که مردم منطقه و کمکی که مابقی دستگاه‌ها دارند به سرانجام می‌رسد.

فرماندار زیرکوه نیز در این بازدید گفت: در منطقه مرزی زیرکوه در روستاهای همت آباد، چاه داد و ملکی اقدامات بسیار خوبی در عمران آبادی انجام می‌شود و منطقه مرزی آبستن تحولات خوبی در عمران و آبادانی است.

غیرتی افزود: در راستای محرومیت زدایی جاده‌ها مرمت بازسازی کانال‌ها و آبرسانی انجام میشود و همچنین در حوزه ورزش و جوانان هم کارهای خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید   منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بارانداز صادرات کالا است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز از طرح چمن مصنوعی روستای مرزی چشمه بید زیرکوه گفت: اعتبار مورد نیاز برای خرید فرش چمن مصنوعی انجام شده و در حال برگزاری فرایند مناقصه و خرید چمن پس از ابلاغ اعتبارات ۱۴۰۲ هستیم.

قطبی افزود: برای احداث این زمین چمن یک میلیارد تومان لازم است که با مشارکت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مردم روستا در سال ۱۴۰۲ ساخته می‌شود و در اختیار جوانان و ورزشکاران این منطقه قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: نگاه ما توسعه متوازن و عادلانه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در خراسان جنوبی است و در این زمینه توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: تفاهم نامه اجرای طرح‌های زمین چمن مصنوعی روستا‌های چاه پایاب، بمرود، فخران، اسفاد، پردان و اردکول شهرستان زیرکوه با مشارکت بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ منعقد شده است که تاکنون دو طرح فخران و بمرود به بهره برداری رسیده و مابقی طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها