اتمام طرح‌های نیمه تمام ورزشی خراسان جنوبی نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۵ طرح ورزشی نیمه تمام دراستان وجود دارد گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت ‌در نشست رؤسای هیئت‌های ورزشی استان با تأکید بر ضرورت پیگیری ها در سطح ملی در راستای افزایش سرانه های ورزشی استان اظهار داشت: سرانه فضاهای ورزشی استان ۵۳ سانتی مترمربع و بسیار پایین است و این مقدار برازنده جوانان این خطه نیست.

وی با بیان اینکه همه ما باید با همراهی و همدلی از سطح ملی پیگیر باشیم تا با جذب اعتبارات، این وضعیت را ارتقاء دهیم اظهارکرد: در سفر نخست رئیس جمهور به استان ۶۴ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۵ طرح ورزشی در نظر گرفته شده که این اعتبارات تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ۹۵ طرح ورزشی نیمه تمام در استان و نیاز ۳۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این طرح‌ها، اضافه کرد: با توجه به اعتبارات محدود استانی باید پیگیری‌های لازم برای تکمیل این طرح‌ها را از مرکز داشته باشیم.

قناعت با تأکید براینکه باید با پیگیری‌های ویژه اعتبارات استان را از محل منابع مختلف در حوزه ورزش افزایش دهیم، عنوان کرد:  پیگیر تخصیص اعتبارات ورزشی استان از محل مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی هم هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ میلیارد تومان طرح ورزشی آماده افتتاح نیز در استان داریم تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از مرکز اعتبارات خوبی به حوزه ورزش استان اختصاص یافته و هیئت‌ های ورزشی استان در صورتی که برنامه‌ محور باشند، اعتبارات هیئت‌های ورزشی را در راستای توسعه ورزش حداقل ۲ تا سه برابر افزایش خواهیم داد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای جذب اعتبار بیشتر باید تلاش کنیم که در لیگ‌های برتر نماینده داشته باشیم تا با کسب مقام توسط این افراد، قدرت چانه‌زنی ما برای تخصیص اعتبارات افزایش یابد.

بیشتر بخوانید   تأکید بر تأمین سلامت مردم در شیوه اجرای برنامه‌ شب‌های قدر

قناعت عنوان کرد: آمادگی این را داریم که با حضور سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان و مدیران هیئت های ورزشی در مرکز برای جذب منابع اعتباری با رؤسای فدراسیون‌های مختلف تعامل و دیدار داشته باشیم.

وی متذکر شد: همه دلسوزان از سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان به عنوان نیروی بومی، توانمند و جوان حمایت و پشتیباتی داشته باشند تا اتفاقات خوبی در راستای توسعه ورزش خراسان جنوبی رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: پشتیبانی، حمایت و پیگیری مشکلات حوزه ورزش استان را از تهران با جدیت دنبال می‌کنم اما باید در استان یکصدایی و همدلی داشته باشید و حمایت‌های لازم را از سرپرست جدید اداره‌کل ورزش و جوانان داشته باشیم.

وی از سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان خواست برای بررسی مشکلات هیئت‌های ورزشی جلسات موردی و تخصصی برگزار کند و مشکلات احصا شده را پیگیری کند.

قناعت با تأکید بر افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته، بیان کرد: در سال جاری در صورتی که هیئت‌های ورزشی ورزشکاران سازمان یافته خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند، کمک ویژه‌ای به آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها