رشد ۴۷ درصدی جابجایی مسافر در راه آهن شرق

سرپرست اداره کل راه آهن شرق گفت: در سال۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ جابجایی مسافر در اداره کل راه آهن شرق ۴۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، علی حکامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۶۳ هزار و ۵۲ نفر توسط این اداره کل جابجا شده اند گفت: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۲۴۶ هزار و ۴۳۳ نفر جابجا شده بودند ۴۷ درصد رشد یافته که نشان از استقبال مسافران و تلاش کارکنان این اداره کل دارد.

وی ادامه داد: در نوروز سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۱ مسافر در اداره کل راه آهن شرق جابجا شده اند.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق افزود: قطارهای مسافری کرمان – مشهد (هر روزه )، بندرعباس – مشهد( هرروزه)، یزد – مشهد (هرروزه)، شیراز – مشهد (روز در میان)، طبس – تهران و خواف – تهران (هر چهار روز ) در این محور به مردم مشغول خدمت رسانی هستند.

حکامی ادامه داد: در حال حاضر سهمیه اختصاص یافته به این اداره کل از قطارهای کمربندی و عبوری ۲۴۰ صندلی به صورت رفت و برگشت است که امکان جابجایی مسافران تمامی شهرهای استان خراسان جنوبی نیز وجود دارد، شهروندان سایر شهرها می‌توانند با خودرو به طبس مراجعه کرده و با پارک وسیله نقلیه در پارکینگ های موجود ادامه سفر خود را با قطار انجام دهند.

وی با بیان اینکه قطارهای با کیفیت مناسب در این محور تردد کرده و مسافران را جابه‌جا می‌کنند و با اشاره به فضای فیزیکی مناسب و جایگاه مطلوب ایستگاه‌های این اداره کل گفت: در حال حاضر دفاتر فروش بلیت های قطار در اکثر شهرها فعال است که امکان افزایش نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید   برگزاری دوره های آموزش خط گرم در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها