بیش از ۹۱ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری خراسان جنوبی جابجا شدند

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی ۹۱ هزار و ۳۳۱ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش “پیام خاوران” محمد حاجی‌صفری صبح امروز در بازدید از پایانه مسافربری شهرستان بیرجند اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز طرح جابجایی مسافری نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، با انجام ۹ هزار و ۱۸ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان، ۹۱ هزار و ۳۳۱ مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سفر انجام شده ۷.۲ درصد افزایش و مسافر جابجا شده ۳ درصد کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیشترین سهم جابجایی مسافر در روز ۲۴ اسفند ماه با ۶ هزار و ۴۳۵ مسافر و کمترین میزان مسافر جابجا شده مربوط به روز یکم فروردین ماه با یک هزار و ۷۸۴ مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

حاجی صفری ادامه داد: در طرح نوروزی ۱۴۰۲، تعداد ۴۲ هزار و ۷۱۶ مسافر با۳ هزار و ۷۴۶ دستگاه ناوگان وارد استان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال سال گذشته ۲٫۱ درصد ناوگان ورودی به استان افزایش و ۶٫۲ درصد مسافر ورودی به استان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۶۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند اظهار داشت: ۲۶۸ دستگاه سواری کرایه، ۲۱۶ دستگاه مینی بوس و ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه حمل و نقل عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و عدم مراجعه حضوری مسافر به پایانه مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی www.payaneha.com  و www.payaneha.ir  فراهم شده است.

بیشتر بخوانید   «برات» با چاشنی تجمل گرایی/سنت دیرینه بیرجندی‌ها رنگ باخت

وی اضافه کرد: از شروع طرح نوروزی سال جاری سامانه لیست انتظار مسافرین برای متقاضیان سفر با ناوگان اتوبوسی فراهم شده که به محض باز شدن لیست توسط هر یک از شرکت های حمل و نقل مسافر مبدا تقاضای سفر، اطلاع رسانی به مسافر از طریق پیامک انجام می‌شود.

حاجی‌صفری ادامه داد: نظارت بر عملکرد شرکت‌ها، ناوگان اعزامی و رانندگان از آغازین روزهای طرح نوروزی در طول مدت اجرای طرح در پایانه‌های مسافری و محورهای مواصلاتی استان با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل صورت می‌پذیرفت.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ، مسافرین می‌توانند از طریق Qr-code مندرج بر روی بلیت‌های صادره توسط شرکت‌های حمل و نقل ، ضمن اتصال به سامانه ۱۴۱ نسبت به ثبت شکایات، پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود در زمینه نحوه ارائه خدمات به آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها