مسئولان پاسخگوی بی کیفیتی میوه‌های تنظیم بازار باشند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: امسال کیفیت میوه‌های تنظیم بازار پایین و غیرقابل قبول بود که متولیان امر باید پاسخگوی علت آن باشند.

به گزارش پیام خاوران“، حجت الاسلام نسائی زهان در جمع خبرنگاران گفت: امسال گلایه‌های زیادی از سمت مردم استان برای کیفیت پایین میوه‌های تنظیم بازار به ما رسید که در مشاهدات میدانی صحت گلایه‌ها تأیید شد.

وی افزود: کیفیت پرتقال‌ها به حدی بود که اصلا قابل قبول نبود و سیب‌ها نیز به همین شیوه یا کیفیت پایین داشتند و یا از نظر اندازه بسیار کوچک بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال تهیه و توزیع میوه شب عید با بخش خصوصی و نظارت با دستگاه‌های دولتی بود باید متولیان، پاسخگوی علت کیفیت پایین میوه‌های شب عید باشند.

وی بیان کرد: در مورد قیمت بالای میوه‌های تنظیم بازار نیز مردم گلایه داشتند که البته با توجه به اینکه امسال متولی توزیع، بخش خصوصی بود و هزینه‌های سردخانه نیز بر قیمت آن محتمل بود می‌توان گفت بحث قیمت تا حدودی قابل توجیه است.

گلایه از تاریخ گذشته بودن گوشت قرمز منجد

یکی از شهروندان می‌گوید: روند درخواست گوشت قرمز تنظیم بازار به صورت اینترنتی است که ۱۹ فروردین طبق پیامکی که برایم ارسال شد به محل قید شده در پیام برای تحویل گرفتن گوشت منجمد مراجعه کردم و در آنجا یک قطعه گوشت یک کیلو و ۳۰۰ گرمی به هر خانواده تحویل دادند.

وی گفت: چرا باید سهمیه گوشت خانواده‌ای که ۸ نفر است با خانواده دو نفره یکسان باشد و مورد مهمتر اینکه با توجه به تاریخی که روی گوشت‌ها درج شده بود از تاریخ انقضای آن‌ها نیز گذشته بود.

این شهروند ادامه داد: برخی از گوشت‌ها نیز یک ماه تاریخ داشتند و برخی از تاریخ آن‌ها گذشته بود که باعث گلایه عده زیادی از مردم شده است.

بیشتر بخوانید   ترزیق واکسن مننژیت به تمام زائران حج در خراسان جنوبی

حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: مسئولین در این موارد باید به صورت دقیق برنامه ریزی کرده و با هدفمندی دقیق اینگونه برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی افزود: در مورد گوشت‌های منجمدی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته این مورد تخلف آشکار است و حق توزیع نداشته اند و باید متولیان آن حتما پاسخگوی تخلف باشند.

حجت الاسلام نسائی زهان بیان کرد: در مورد گوشت‌هایی که یک ماه تاریخ داشته اند نیز با توجه به حجم کم و منجمد بودن گوشت ها، این مدت زمان قابل قبول است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان عنوان کرد: برنامه‌های این چنینی در استان باید به صورت دقیق اجرا شود و مسئولین نیز نقاط ضعف را شناسایی و رفع و نقاط قوت را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: البته در استان باید زیرساخت‌هایی مثل سردخانه ایجاد شود تا بتوانیم در زمان کمبود، بخشی از نیاز استان را از طریق ذخایر موجود در سردخانه‌ها تأمین کنیم.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها