صدور مجوز خرده فروشی در بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی/ واردات ۶۳ قلم کالا از افغانستان مجاز شد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی از صدور مجوز خرده فروشی در بازارچه‌های مرزی استان خبر داد و گفت: واردات ۶۳ قلم کالا از افغانستان مجاز شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی نخعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با موافقت هیئت دولت، مرزنشینان استان می‌توانند ۶۳ قلم کالا را از کشور افغانستان وارد کنند.

وی افزود: پس از طرح گلایه‌هایی در خصوص مشکلات مرزنشینان در سفر‌های اول و دوم دولت به استان و قول رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات، خوشبختانه اولین گام مهم برداشته شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص خرده فروشی در بازارچه‌های مرزی از سوی سرپرستان خانوار‌های مرزنشین تا سقف ۴۰۰ دلار در ماه با معافیت از سود بازرگانی چند روز پیش از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شد.

نخعی تصریح کرد: انتظار دارم مسئولین کشوری و استانی برای انجام هماهنگی‌های لازم با کشور افغانستان در کوتاهترین زمان ممکن اقدام و همچنین سقف مبلغ در نظر گرفته شده به رقم‌های بالاتری در آینده اصلاح شود.

وی از رئیس جمهور و معاون اول ایشان، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، استاندار و معاونین ایشان، دستگاه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در استان و فرمانداران شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به صورت ویژه تشکر کرد و گفت: پیگیری‌ها تا حصول نتایج مثبت دیگر برای مرزنشینان را با حمایت مردم ادامه خواهیم داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه گفت: با توجه به مذاکرات قبلی و با دستور وزیر صمت حدود ۴۳۰ میلیارد ریال به عنوان مشارکت ایمیدرو در پروژه پست برق نهبندان واریز شده است.

نخعی اظهار داشت: امروزه یکی از دغدغه‌های مردم مربوط به بازار خودرو است که ما به عنوان نماینده مردم نیز در این زمینه پیگیری‌هایی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید   ارگ کلاه فرهنگی بیرجند برای استفاده عموم آماده می‌شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به انتقادهای موجود در خصوص وضعیت خودروسازی کشور از جمله گرانی، کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و نابسامانی بازار عرضه و تقاضا، از ایشان به عنوان متولی اصلی خودرو در کشور خواستم هرچه زودتر با همکاری سایر ارگان‌های تأثیرگذار نسبت به مدیریت وضعیت نابسامان موجود اقدام کند.

نخعی با اشاره به سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به نهبندان و تدوین سند توسط شهرستان متعاقب سفر و همچنین مهیا شدن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعتی و معدنی، گفت: مقرر شده حداکثر تا یک ماه آینده وزارت صمت پیشنهادات سرمایه گذاری شرکت‌های توسعه‌ای زیرمجموعه خود را به همراه مطالعات سازمان زمین شناسی بررسی و ارائه نماید.

وی افزود: با هدف محقق شدن شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، وزیر صمت دعوت من جهت حضور در حوزه انتخابیه برای بازدید، شروع بهره برداری کارخانجات آماده افتتاح و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی پذیرفت و مقرر شد در اولین فرصت ممکن این بازدید انجام شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: لازم به ذکر است با توجه به مذاکرات قبلی و با دستور وزیر صمت مبلغ حدود ۴۳۰ میلیارد ریال به عنوان مشارکت ایمیدرو در پروژه پست برق نهبندان واریز شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها