رشد ۴٫۶ درصدی معاینه فنی خودروهای سنگین در خراسان جنوبی

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد ۴٫۶ درصدی معاینه فنی خودروهای سنگین و ۲۲ درصدی صدور مجور پروانه عبور بار ترافیکی در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ خبر داد. 

به گزارش “پیام خاوران” محسن حیدری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشه ۳۳ هزار و ۸۲۴  وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه و مورد بازدید قرار گرفتند که موارد کنترل شده طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به میزان ۴٫۶ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه انواع کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس برای تست و معاینه فنی به این مراکز مراجعه کردند افزود: ۲۶ هزار و ۴۰۰ خودرو از معاینه فنی قبول و ۷ هزار و ۴۲۴ خودرو نیز از تست‌ای مراکز معاینه فنی رد شدند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: طی سال گذشته یک هزار و ۳۴۱ مجوز پروانه عبور بار ترافیکی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل این تعداد ۲۲ درصد رشد داشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: به منظور ارتقاء سفرهای جاده‌ای نیز تیم‌های نظارتی متشکل از کارشناسان اداره کل و ادارات تابعه در قالب گشت‌های کنترل جاده‌ای و دروازه‌ای در مبادی شهرستان‌ها و پایانه‌های سطح استان بیش از ۲۴ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی را بازدید کردند و بالغ بر یک هزار و ۷۸۰ مورد تخلف مربوط به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز (اضافه تناژ) در محورهای استان صورت پذیرفته که موارد تخلف شناسایی شده و جهت بررسی و تصمیم گیری به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تردد مسافران در مرز ماهیرود 81 درصد افزایش یافت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها