۵ اردیبهشت‌ماه افول ابرهه در صحرای طبس

فرماندار شهرستان طبس از شکست و افول آمریکا، ابرهه زمان در صحرای طبس گفت.

به گزارش “پیام خاوران” محمد علی رحیمی امروز سه شنبه، پنج اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه صحرای طبس بعد از جنگ جهانی دوم حادثه بی‌نظیری بود که یک قدرت جهانی در قالب آن برای آزادسازی جاسوسان خود اقدام کرد و شکست خورد.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) افزود: آمریکا قصد داشت با انجام یک عملیات پارتیزانی و با به حرکت درآوردند هواپیماهای خود از روی ناوهواپیما برش برای آزادی‌سازی جاسوسان خود اقدام کند.

فرماندار شهرستان طبس گفت: هواپیماهای سی ۱۳۰ و هلی کوپترهای آمریکا در فرودگاهی در صحرای طبس فرود آمدند و از آنجای که خداوند متعال می‌خواست آنها با همه تکنولوژی که داشتند، نتوانستند ماموریت خود را انجام دهند و در هنگام سوخت‌گیری، طوفان شن شروع شد و با برخورد هلی‌کوپتر در حال سوخت‌گیری ، شن‌های صحرای طبس ماموریت الهی خود را به خوبی انجام دادند و این ماموریت با شکست مواجه شد.

وی عنوان کرد: آنها قصد داشتند در ادامه ماموریت خود در استادیوم امجدیه تهران فرود آیند و زمینه آزادسازی جاسوسان آمریکای را فراهم کنند.

رحیمی با اشاره به این سخن کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا در زمان شکست آمریکا در صحرای طبس که گفته بود «دستی پشت سر این انقلاب است»، بیان کرد: روز بعد از وقوع این حادثه ابعاد مختلف آن مشخص شد و شهید منتظر قائم که اصالتا فردوسی بود و در آن زمان خود را به صحرای طبس رسانده بود، در زمان بمباران هواپیماهای آمریکای به دستور بنی‌صدر به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید   روغن با نرخ جدید در خراسان جنوبی در حال توزیع است

فرماندار شهرستان طبس تصریح کرد: با بمباران هواپیماهای آمریکای همه اسناد و مدارکی که در آنها وجود داشت، از بین رفتند.

وی با بیان این که یادمان شهید منتطر قائم در طبس ایجاد شده، اما این شهید بزرگوار در یزد دفن شده است.

رحیمی ادامه داد: هر سال به مناسبت این پیروزی الهی که در آن ابرهه زمان، آمریکا مفتضحانه در صحرای طبس شکست خورد، مراسمی برگزار می‌شود که در سال‌های اول این برنامه به شکل شهرستانی و در سال‌های بعد استانی و سال آینده هم گنگره ملی آن بر گزار خواهد شد، تا جوانان با ابعاد مختلف این حادثه آشنا شوند.

فرماندار طبس افزود: انقلاب ما انقلابی الهی بود که در آن امام(ره) بدون بهره‌گیری از تجهیزات نظامی و تنها با تکیه بر قدرت الهی توانست این انقلاب را به پیروزی برساند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس از یک هفته قبل شروع شده است و در امروز پنج اردیبهشت استاندار خراسان جنوبی در این مراسم در مسجد شکر سخنرانی می‌کند و همسر شهید محمد منتظر قائم و چند نفر از کسانی که در زمان وقوع این حادثه در منطقه حضور داشتند هم خاطرات خود از آن حادثه بیان خواهند کرد.

رحیمی با اشاره به اقداماتی که تاکنون برای ایجاد موزه استکبارستیزی در صحرای طبس انجام شده است، گفت: ۱۳ میلیارد تومان در ابن ارتباط تاکنون هزینه شده است و قطعات هواپیماهای آمریکای در مکان این موزه نگهداری می شود.

فرماندار شهرستان طبس خاطرنشان کرد: تعدادی از گرافیست‌های کشور برای برگزاری رویداد ملی”افول ابرهه” به طبس دعوت شده‌اند که کار آنها تا روز جمعه این هفته ادامه دارد و در این روز اختتامیه این برنامه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   آغاز خاموش‌سازی هوایی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند

وی تصریح کرد: در این ارتباط فیلم سینمایی «مرد شنی» هم توسط از هنرمندان طبسی تولید شده است.

رحیمی در خصوص ایجاد موزه عبرت در داخل شهر طبس، افزود: از حدود یک سال قبل زمینی در این زمینه در نزدیکی باغ گلشن مشخص شده که در حال انجام توافقات مربوط است تا یک طبقه از آن به «موزه عبرت» اختصاص یابد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها