خط کشی ۲۱۴۹ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی 

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از خطکشی ۲ هزار و ۱۴۹کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان طی سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش “پیام خاوران” سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار و ۱۴۹ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان خط کشی شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی محورها از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی است افزود: هدف از خط‌کشی راه‌ها ارتقای ایمنی عبور و مرور و همچنین آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: برای اجرای این حجم از خط کشی ۱۷۶ هزار و ۶۷۴ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر است.

احمدی ادامه داد: خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده ای نیز است لذا از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود . از این رو این اداره کل در راستای تامین ایمنی محورهای استان ، اقدامات درخور توجهی در بحث خط‌کشی محورها در دستور کار خود داشته است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد : با عنایت به تلاش های فراوان انجام پذیرفته توسط عوامل راهداری استان سعی شده درهیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه ریزی مدون خط کشی محورها تجدید و بروز شود.

بیشتر بخوانید   ۸۹ هزار بسته معیشتی ‌بین اقشار آسیب پذیر از کرونا در خراسان جنوبی توزیع شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها