پیگیری‌ها برای برقراری مجدد پرواز بیرجند به عتبات عالیات ادامه دارد

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: برای برقراری مجدد پروازهای بیرجند به عتبات عالیات در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم و به مردم اطمینان می‌دهیم پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه داشته باشد.

به گزارش “پیام خاوران” پرواز بیرجند ـ نجف ـ بیرجند تا قبل از ماه مبارک رمضان پس از چند سال تعطیلی در بهمن ۱۴۰۱ برقرار شد و بعد از وقفه در آن به دلیل ماه مبارک دیگر انجام نشد؛ مسئولان امر دلیل شرکت هواپیمایی را برای عدم برقراری پرواز، به صرفه نبودن آن اعلام کرده‌اند. هم‌اکنون پیگیری‌ها برای برقراری دوباره آن در حال انجام است.

حسین دستگردی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پرواز بیرجند به نجف از بهمن‌ماه سال گذشته بعد از چندین سال تعطیلی برقرار شد که در ماه رمضان به علت استقلال کم زائران، به‌طور موقت تعطیل شد.

وی گفت: برای برقراری دوباره پرواز نیازمند اعلام قیمت از سوی شرکت هواپیمایی هستیم. قیمت بلیط پرواز بیرجند ـ نجف باید به‌گونه‌ای باشد که برای مردم استان به صرفه باشد و اگر این به صرفه بودن را از یاد ببریم نخواهیم توانست استقبال بگیریم.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر قیمت باب طبع مردم نباشد مردم طبق سال‌های گذشته ترجیح خواهند داد از سفرهای زمینی استفاده کنند و این امر مشکلاتی را برای زائران به‌وجود می‌آورد، چراکه سفرها را طولانی و سخت می‌کند.

دستگردی ادامه داد: برای برقراری مجدد پروازهای بیرجند به عتبات عالیات در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی هستیم و به مردم اطمینان می‌دهیم پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم که مستقیما پرواز از فرودگاه بیرجند به کشور عراق انجام شود و این اولویت ماست، اما اگر میسر نشد برقراری پرواز به مقصد آبادان یا ایلام را پیگیری خواهیم کردتا زائران مسیر کوتاه‌تری را بپیمایند.

بیشتر بخوانید   تأمین اینترنت ورزشگاه غدیر بیرجند نیازمند 700 میلیون تومان اعتبار است

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی همچنین از اعلام اولویت‌های جدید اسناد حج تمتع خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اولویت‌های اسناد حج تمتع تا پایان تیر ماه ۱۳۸۶ برای ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ استان اعلام شد.

دستگردی افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از امروز برای ثبت نام به سامانه reserve.haj.ir یا به دفاتر وشرکت‌های زیارتی استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در صورت تکمیل ظرفیت کاروان‌ها و قرارگرفتن در لیست انتظار، با شماره‌های ۰۵۶-۳۲۴۲۴۴۱۰-۳۲۴۲۰۰۲ تماس بگیرید.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی نیز گفت: پروازهای عتبات عالیات به علت شروع ایام ماه مبارک رمضان و استقبال کم مردم تعلیق شد و قرار بود بعد از ماه مبارک پروازها برقرار شود، اما به دلیل مشکلاتی برقرار نشد. متولی این امر فرودگاه نیست، اما امری که نماینده شرکت هواپیمایی اعلام می‌کند مسائل مالی است که نمی‌توان آن را رد یا تأیید کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی بیان کرد: به هر حال مشکلاتی در برقراری این پروازها وجود داشته که بعد از ماه مبارک رمضان تاکنون انجام نشده، اما به مردم اطمینان می‌دهیم که آمادگی کامل برای برقراری مجدد پرواز عتبات از فرودگاه بیرجند را داریم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها