کارگران نمونه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تجلیل شدند

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از تجلیل ۱۱ نفر کارگر نمونه منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد و گفت: از ابتدای تاسیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تا کنون برای دوهزار و ۹۴ نفر اشتغالزایی ایجاده شده است.

به گزارش “پیام خاوران” حسین زارعی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان با بیان اینکه میزان اشتغالزایی از ابتدای عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی تاکنون دو هزار و۹۴ نفر است اظهار داشت: در دو سایت مرکزی و مرزی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از ابتدای عملیاتی شدن منطقه تاکنون ۱۷۰ نفر و واحدهای مستقر در دوسایت مرکزی و مرزی در زمان بهره‌برداری یک هزار و ۹۲۴ نفر است.

وی افزود: از ابتدای فعالیت منطقه ویژه اقتصادی تاکنون به صورت غیر مستقیم در دو سایت مرکزی و مرزی با توجه به خدمات صادراتی به کشور افغانستان و در قالب کارشناسان، تکنسین‌ها، پیمانکاران،کارگران، ناوگان حمل و نقل تعداد ۵۵ هزار نفر فعالیت کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: شعار سال نشان دهنده اهمیت کار و کارگر و تولید و بهره‌وری در جامعه است.

زارعی گفت:  تنها راه برون رفت از مشکلات و چالش‌های حوزه اقتصادی کشور، مهار تورم و رشد تولید است.

وی با تاکیدبراینکه کارگران، عامل اصلی حرکت جامعه به سوی تولید و رشد هستند گفت: حمایت از این قشر به طور قطع به افزایش تولید و مهار تورم منجر می‌شود و زمینه عملی برای تحقق شعار سال است و در واقع نامگداری امسال نشان از نقش و جایگاه کار و کارگر در امر تولید و بهره‌وری در جامعه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: تلاش کارگران موجب شکوفایی کشور و توسعه اقتصادی می‌شود و هفته کارگر فرصتی برای قدردانی از زحمات افرادی است که در عرصه تولید کار می‌کنند، کارگرانی که برای تحقق شعار امسال آستین همت بالا زده‌اند.

بیشتر بخوانید   تغییر ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از نیمه خرداد

منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی یکی از مراکز مهم و درحال توسعه در شرق کشور 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های هفته کار و کارگر، تجلیل از کارگران نمونه است اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از جمله مراکز مهم و در حال توسعه در شرق است گفت: در این مجموعه دو هزار و ۹۰ کارگر و نیروی کار وجود دارد که جا دارد از اقدامات ارزشمند سرمایه گذاران قدردانی کنیم.

وی با تاکید براینکه به صورت ماهانه تعداد جمعیت کارگری در این مجموعه در حال افزایش است افزود: در راستای انتخاب کارگران نمونه در سه مرحله شهرستانی استانی و ملی است که برای انتخاب کارگران مولفه‌های مختلفی از جمله در بحث ابداع، اختراع، وجدان کاری  دخیل است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در چند روز آینده کارگران نمونه استانی با حضور مسئولان تجلیل می‌شوند.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۶۶۴ اشتغال از سال گذشته تاکنون توسط دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در سامانه رصد ثبت شده است گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۷۹ تعهد اشتغال برای استان پیش بینی شده بود.

افزایش ۳۷٫۵ درصدی ثبت اشتغال خراسان جنوبی در سامانه رصد

وی از افزایش ۳۷٫۵ درصدی ثبت اشتغال خراسان جنوبی در سامانه رصد درقالب ۱۶۶ دستگاه خبر داد و افزود: خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در ثبت اشتغال را کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ برنامه محوری برای گرامیداشت هفته کار و کارگر امسال که از ۵ اردیبهشت ماه تا یازدهم اردیبهشت ماه است در نظر گرفته شده گفت: ۷۰ برنامه شهرستانی در هفته کار و کارگر در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید   بیش از 3900 کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی خط کشی شد

اشرفی افزود: تجلیل از کارگران برتر، تجلیل از فعالان و منتخبان قرآنی، برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع سبدهای معیشتی با همکاری بسیج کارگری، نشست‌های بصیرتی برای کارگران، عیادت از بیماران حادثه دیده حین کار و برپایی میز خدمت از مهمترین برنامه‌ها است.

وی اظهارداشت: پس از ارزیابی و سنجش انجام شده در حوزه‌های تخصصی مدیریت روابط کار، بازرسی،کار، روابط کار، حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۱ رتبه سوم را در بین ادارات کل استان‌ها شد.

اشرفی با اشاره به استقرار واحد  کار  و خدمات اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: با استقرار واحد مدیریت کار و خدمات اشتغال تمامی موارد کارگری،کارفرمایی درداخل مجموعه رفع می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها