کاهش جوجه‌ریزی اسفندماه، علت کم شدن گوشت مرغ در خراسان جنوبی

در حالی چند روزی است که مردم خراسان جنوبی از نایاب شدن گوشت مرغ در استان گلایه دارند که مسئولان علت آن را کاهش جوجه‌ریزی در اسفندماه اعلام کردند.

به گزارش “پیام خاوران” طی روزهای اخیر مردم خراسان جنوبی با نایاب شدن گوشت مرغ رو به رو شدند که مسئولان علت آن را کاهش جوجه ریزی در اسفند می‌دانند.

در کلام و سـخن مسئولان بارها و بارها بر این نکته تأکید شده که خراسان جنوبی قطـب تولید گوشـت مـرغ در شـرق کشـور اسـت و حتی میزان تولید مـرغ در استان از نیـاز مـردم بیشـتر است امـا مشاهدات میدانی نشان می‌دهد کـه مردم خراسان جنوبی طی روزهای اخیر برای تأمین گوشـت مـرغ خـود بـا مشکلات عدیـده‌ای رو بـه رو هستند و گوشـت مـرغ مـورد نیاز آنـان یافت نمی‌شود و یا قیمت آن بالاتر از نرخ مصوب است.

این موضوع گلایه بسیاری از شــهروندان را بــه وجود آورده که اگر میزان تولیـد گوشت مــرغ در خراسان جنوبی بالاتر از نیاز استان اسـت چـرا مـردم بـرای خریـد مایحتـاج خـود باید بـه چندیـن مغـازه مراجعه کنند تا بتوانند مـواد پروتئینی مـورد نیـاز را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه فروشـندگان مواد پروتئینی بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جوجه ریزی در اسفند ۱۴۰۱ مقداری کاهـش یافتـه بـود و بـه همیـن علـت در اردیبهشت شـهروندان تـا حدی با مشکل تأمین گوشت مر غ مواجه شدند.

ابراهیمی افزود: این مشکل از هشتم اردیبهشـت در حـال مرتفـع شـدن اسـت و نگرانی شـهروندان نیـز بـه مرور کاهـش خواهد یافـت.

وی یادآور شد: مردم زمانی که احساس کمبود کالایی داشـته باشـند بیشـتر بـرای خریـد مراجعه می‌کنند که ایـن موضـوع نیـز کمیاب شدن آن را تشـدید می‌کند.

ابراهیمـی با بیان اینکه در حـال حاضـر در شهرسـتان بیرجنـد قیمـت هـر کیلـو گوشـت مر غ در مراکز عرضه ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۷۱ هزار تومان است گفت: فروش مر غ بـه قیمتی بیش از ایـن، تخلـف محسـوب شـده و شهروندان باید آن را به مراکز نظارتی اعلام کنند.

بیشتر بخوانید   ۵۴ میلیارد ریال طرح اشتغالزایی کمیته امداد خراسان جنوبی اجرایی شد

رئیس اتحادیه فروشـندگان مواد پروتئینی بیرجند با اشاره بـه اینکه هر کیلوگرم مر غ منجمد تنظیم بازار نیز بـه قیمـت ۴۵ هـزار تومان بـه فـروش می‌رسد، ادامـه داد: هر کیلوگرم گوشت قرمز نیز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اسـت.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها