مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی کویر و زندگی ۳۰ مرداد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام اینکه سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود گفت: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند تا ۳۰ مرداد امسال آثار خود را از طریق درگاه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ” پیام خاوران ” علی فرخنده اظهار داشت: سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در شهرستان طبس برگزار ‌می‌شود.

وی افزود: چشم‌اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، نگاه هنرمندانه به ویژگی‌های خاص معماری مناطق کویری، روش‌های توسعه پایدار مبتنی بر گردشگری با توجه به ویژگی‌های منحصر به‌فرد کویر، توجه به ویژگی‌های منحصر بهفرد محیط زیست، تنوع گیاهی و جانوری در مناطق کویری، نگاه هنرمندانه به روش‌های سنتی (قنات) و نوین بهره‌وری از آب در مناطق کویری و هر اثری که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد؛ از محورهای این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: آخرین مهلت دریافت اثر ۳۰ مرداد امسال است و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به درگاه جشنواره به نشانی tabasart.ir ثبت‌نام و آثار خود را در ۲ بخش عکس و فیلم مستند ارسال کنند.

وی بیان کرد: در بخش عکس جشنواره لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مجموع مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال وجه نقد به رتبه اول تا ششم و در بخش فیلم مستند لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مجموع مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال وجه نقد به جایزه بزرگ جشنواره و بهترین‌ها در کارگردانی، تصویربرداری، دستاورد فنی و پژوهش، اهدا خواهد شد.

فرخنده گفت: مهرداد اسکویی، احمد الستی و اسفندیار شهیدی در بخش فیلم مستند و علی قلم‌سیاه، سعید محمودی ازناوه و مسعود زنده‌روح کرمانی در بخش عکس، آثار را داوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید   برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند

وی افزود: پیش از این، اولین جشنواره سراسری «عکس کویر و زندگی» در سال ۱۳۹۴ و دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» در سال ۱۴۰۰ با دریافت مجموع بیش از چهار هزار عکس از ۵۴۸ هنرمند و ۵۷ فیلم مستند از ۵۰ فیلمساز برگزار شد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها