باور نظام شورایی باید بیش از گذشته تقویت شود/افزایش بیش از ۷۰ درصدی بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باور نظام شورایی باید بیش از گذشته تقویت شود از افزایش بیش از ۷۰ درصدی بودجه شهرداری‌های استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس‌زاده صبح امروز در همایش نکوداشت شوراهای اسلامی استان که با حضور استاندار و مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته شوراهای اسلامی استان یک هزار و ۱۱۶ جلسه با ۲ هزار و ۶۲۱ مصوبه داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رقم بودجه شهرداری‌‌های استان امسال نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مردمی‌سازی دولت یکی از رویکردهای دولت سیزدهم است عنوان کرد: بر خلاف گذشته، رفع نیازهای عمومی مردم اساس کار دولت است. حضور و مشارکت مردم در انجام امور برای دولت سیزدهم بسیار مهم است و شوراها مقدمه مردمی‌سازی امور هستند در عین حال باور نظام شورایی باید بیش از گذشته تقویت شود تا شاهد ارتقاء و پیشرفت استان باشیم.

عباس‌زاده گفت: ۲ هزار و ۸۳۲ نفر در خراسان جنوبی از نخبگان محلی که بیشترین شناخت را از هر منطقه دارند در قالب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به تدوین فهرست نظام مسائل استان کمک کرده و اموری که باید اجرا شود را تصویب می‌کنند.

وی افزود: بر مبنای تصمیم شوراها اولویت امور مشخص می‌شود که ظرفیت بی‌بدیلی برای مردمی‌سازی دولت است.

تعامل حداکثری با شوراها از سیاست‌ های دولت سیزدهم است

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور نیز در این همایش گفت: دولت تلاش می‌کند به لحاظ کمی و کیفی به جامعه شورایی توجه شود.

محمدرضا صمیمی گفت: ۲۴ سال از فعالیت شوراها در کشور می‌گذرد. جامعه شورایی حلقه اتصال مردم با حاکمیت است و باید اموری را انجام دهد که منافع آن بی دریغ به مردم برسد.

بیشتر بخوانید   آمارهای مخفی آنفلوانزا در خراسان جنوبی/تخت های ایزوله جوابگو نیست

به گفته وی؛ مدیریت شهر و روستا برعهده شوراهاست و باید ظرفیت افراد و دستگاه‌ها را برای توسعه کیفی هر منطقه به کار گیرند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور بیان کرد: جامعه شورایی مشکلاتی دارد اما اعضای شوراها باید با تشخیص درست و بهنگام، اولویت‌های ملی و منطقه‌ای را برای توسعه تنظیم کنند.

وی بر رفع اختلاف درون شوراها تأکید کرد و گفت: اختلاف داخل شوراها خوب نیست و باعث مشکلات عدیده می‌شود که ناشی از اختلافات فرهنگی و اجتماعی است، استفاده از تجارب گذشته نیز به اجرای امور کمک می‌کند که باید مورد توجه اعضای شوراها قرار گیرد. برخی مشکلات بین بخش دولتی و شوراها ناشی از مسائل حقوقی و قانونی است که ۶ دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سپری شده اما هنوز قانون شوراها نیاز به اصلاح دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها