بیشترین صادرات جمهوری اسلامی ایران به افغانستان از مرز ماهیرود است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز ماهیرود بیشترین صادرات جمهوری اسلامی ایران را به افغانستان دارد گفت: می‌توان خراسان جنوبی را به عنوان خانه بنتونیت کشور معرفی کرد.

به گزارش “پیام خاوران”جواد اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زنجیره ارزش یعنی اینکه بتوانیم  زنجیره‌ای از کارهای تولیدی را در اقتصاد مردمی ارائه دهیم، در خراسان جنوبی توانستیم در بخش کشاورزی  ۹۸ درصد زرشک دنیا  را تولید کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه ۲۴ هزار تن زرشک در خراسان جنوبی تولید می‌کنیم افزود: سالانه ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت  استان تحت پوشش ارزش اقتصادی زرشک قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در تکمیل زنحیره ارزش هنوز نقصان داریم،  برای بازارسازی و بازاریابی نیازمند ورود سرمایه گذاری هستیم و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، در استان خراسان جنوبی زیرساخت‌ها برای تولید زرشک،  زعفران و عناب فراهم است و سالانه هشت هزار تن عناب در استان تولید می‌شود که در این زمینه ممتاز و بی نظیریم.

اشرفی با اشاره به تولید بهترین و باکیفیت‌ترین زعفران جهان در خراسان جنوبی،  افزود: در تکمیل حلقه‌های بعدی نیاز به تکمیل داریم.

وی با اشاره به حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ درصد زغال‌سنگ منطقه در خراسان جنوبی تولید می‌شود همچنین تولید کنسانتره و کک در استان انجام می‌شود اما هنوز در تکمیل زنجیره نیازمند سرمایه گذار هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: برای بنتونیت تقاضای ملی داریم و می‌شد خراسان جنوبی را خانه بنتونیت کشور معرفی کرد. هم اکنون بنتونیت آستان به صورت خام و پودر از استان خارج می‌شود برای این زنجیره ارزش بسترها وجود دارد.

وی با اشاره به سنگ‌های گرانیت استان  گفت: سنگی که در سازمان ملل مورد استفاده قرار گرفته از معادن استان ماست اما در فراوری و تکمیل زنجیره ارزش هنوز نیاز به کار فراوان داریم.

بیشتر بخوانید   آمادگی کشاورزان برای مقابله با هجوم ملخ

به گفته این مسئول وجود پنج معدن طلا در خراسان جنوبی ظرفیت خوبی است و فقط استحصال طلا داریم که بستری برای سرمایه گذاران وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی چهار اثر جهانی ثبت شده داریم ادامه داد: بیش از ۱۲۰ رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی داریم لذا بستر برای تکمیل زنحیره ارزش و اقتصاد پایدار در استان وجود دارد.

وی گفت: مرز ماهیرود استان بیشترین صادرات جمهوری اسلامی را به افغانستان دارد و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تکمیل کننده همه مولفه ها باشد لذا  ما در خراسان جنوبی منتطر حضور سرمایه گذاران هستیم.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها