انعقاد تفاهم نامه خرید زعفران بین خراسان جنوبی و تجار چینی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه خرید زعفران خراسان جنوبی توسط تجار چینی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در راستای  دستاورد  نشست تجاری ایران و چین اظهار داشت: در نمایشگاه اکسپو هدف اصلی توسعه صادرات است،  به دلیل محصولات مزیت دار استان خراسان جنوبی توانستیم نشستی با تجار چینی برگزار و تفاهم نامه خوبی در حوزه زعفران اتفاق افتاد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این تفاهم نامه ۲٫۵ کیلوگرم زعفران برای اقدامات آزمایشگاهی در اختیار تاجر چینی قرار گرفت تا نتایج آزماش ما با چین مقایسه شود افزود: در نشستی که داشتیم مسئولان ایران در شانگ‌های و مقام ایرانی حضور داشتند و در حوزه زعفران مرادات را در آینده خواهیم داشت تا ارتباط بخش دولت با بخش خصوصی چین تقویت شود.

جعفری افزود: مذاکرات صورت گرفته و توانمندی‌های خراسان جنوبی معرفی و در زمینه صادرات فناوری‌ها و علم و دانش گلخانه‌‌‌ای  و صنایع تکمیلی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: از کشور افغانستان واردات خشکبار را در نظر گرفتیم و به زودی تیم اقتصادی خراسان جنوبی به کشور افغانستان سفر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادرات جمهوری اسلامی دارای ظرفیت‌های نهفته است،  ادامه داد: کسی که بتواند با زیرکی فعالیت خوبی در نمایشگاه داشته باشد بازارهای خوبی را جذب خواهد کرد.

جعفری بیان کرد: استانداری خراسان جنوبی،  منطقه ویژه اقتصادی، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی با همدلی و همراهی تیم اقتصادی خوبی را در نمایشگاه رقم زده‌اند که امیدواریم در جذب سرمایه گذاران موثر باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تیم‌های نظارتی به‌صورت جزیره‌ای عمل نکنند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها