نمایشگاه اکسپو، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مرزی استان خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هر استان به حساب می‌آید گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مرزی استان خراسان جنوبی بود.

به گزارش “پیام خاوران” حسین زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور مجموعه‌هایی نظیر منطقه ویژه اقتصادی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان صمت و میراث فرهنگی با محوریت استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه این نمایشگاه به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هر استان به حساب می‌آید افزود: منطقه ویژه اقتصای خراسان جنوبی یکی از ظرفیت‌های استان در حوزه مرز به حساب می‌آید که در این نمایشگاه حضور فعالی داشت.

وی ادامه داد: تا کنون زیرساخت‌های قابل توجهی در مرز ماهیرود توسط منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که در این سالها مورد توجه تجار، بازرگانان خارجی و داخلی بوده که این زیرساخت‌ها شامل انبارهای مسقف، انبارهای رو باز، تخلیه بارگیری، ترانشیپ، انبار محصولات هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و باسکول است.

زارعی با تاکید بر اینکه ایجاد توسعه بازارهای خارجی برای محصولات ایرانی، معرفی فرصت‌های مرز برای سرمایه گذاری و تجارت از اهداف برگزاری این نمایشگاه است گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران خارجی و داخلی از غرفه استان خراسان جنوبی بازدید کردند و از ظرفیت‌های مرز ماهیرود باخبر شدند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی  بیان کرد: استان خراسان جنوبی اصلی‌ترین مرز صادراتی با کشور افغانستان را دارد و از لحاظ آماری نیمی از کالاهای صادراتی کشور به افغانستان از طریق ماهیرود است.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب  برای توسعه روابط اقتصادی  است افزود: کشف و توسعه بازار‌های جدید و تقویت و رشد بازار‌های موجود، یعنی ما در سطح مناسبات، هر چقدر در کشوری مناسبات تجاری داریم این را افزایش دهیم که این در هیئت‌هایی که آمدند خیلی مشهود بود چرا که تجار خارجی خواهان مراودات جدی با تجار ایرانی و صادرکنندگان ایرانی هستند که ان‌شاء‌الله محقق شود.

بیشتر بخوانید   ارزآوری ۲۷ هزار دلاری شرکت تیزپاک خراسان

زارعی با قدردانی از رویکرد دولت سیزدهم گفت: برگزاری این نمایشگاه توسعه ارتباط خارجی را که راهبرد اصلی دولت سیزدهم  است نشان می‌دهد که این امر چه تعامل با کشور‌های همسایه و چه تعامل اقتصادی با دیگر کشور‌ها، را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها