همایش حج تمتع در خراسان جنوبی برگزار شد

همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی با هدف آشنایی و آمادگی زائران شب گذشته در بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در این همایش اظهار داشت: باید از فرصت حج بهترین استفاده را ببریم از بازار گردی پرهیز شود تا بیشترین استفاده را از این سفر معنوی ببریم.

وی بیان کرد: کسی که حج بر او واجب شده و شرایط لازم را برای رفتن به حج دارد اگربدون عذر از این فریضه اعراض کند از آن به کفر تعبیر شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز در این همایش با ارسال پیامی خطاب به زائران خراسان جنوبی گفت: حج مایه استواری جامعه است. حج شبکه حقیقی ارتباط با خداوند است و از زائران خواست در زمان سفر حج شبکه‌های مجازی را کنار گذاشته و به شبکه حقیقی و خداوند پیوسته و به عبادت بپردازند.

حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، هم زیستی با مردم با عقاید مختلف را از دروس حج برشمرد و از دیگر دروس حج به ساده زیستی، تمرین اجتناب، پرهیز و خودکنترلی و… اشاره کرد و با بیان اینکه حجاج خراسان جنوبی در وسط برنامه های اعزام قرار دارند افزود: بالغ بر یک میلیون نفر دیگر هنوز پشت نوبت شما قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد زائران سالمند بیشتر هستند، بر اجرای تعاون و تفاهم تأکید کرده و از زائران خواست با مدیران کاروان در خصوص کمک به افراد سالمند همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این همایش با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۲۰ زائر خراسان جنوبی به حج تمتع مشرف می‌شوند گفت: با احتساب روحانیون کاروان‌ها، نیروهای ستادی و عوامل ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی مشرف می شوند.

بیشتر بخوانید   تولید هزاردقیقه برنامه زنده در قرارگاه رسانه‌ای شبکه خاوران

وی گفت: متأسفانه در سنوات گذشته برخی زائران به دلیل کهولت سن و یا بیماری اقدام به حمل مواد مخدر کردند و چنانچه در فرودگاه ایران مواد کشف شود ادامه سفر برای زائر ممکن نبوده و اگر در عربستان این اتفاق بیفتد سختگیری‌های شدیدی اعمال می‌شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز به بالا بودن سن زائران اشاره کرد و اظهار داشت: امسال ۶۵ درصد زائران بالای ۶۰ سال سن دارند.

مجیدرضا لطیفی با بیان اینکه فعالیت مرکز پزشکی هلال احمر از بدو ثبت نام و از ۵ فروردین ماه امسال آغاز شد گفت: معاینات پزشکی ۲ هزار زائر با کمک ۱۱ پزشک انجام شد.

وی از تزریق واکسن مننژیت برای هزار و ۷۰۰ زائر تاکنون خبر داد و گفت: مابقی زائران هم تا پایان هفته این واکسن را دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با توجه به گرمی هوا بر همراه داشتن خاکشیر، تخم شربتی و عدم استفاده از آبسردکن‌های مسیر تأکید کرد و از زائرانی که داروی خاصی مصرف می‌کنند خواست که داروی مورد نیاز را برای مدت ۳۵ تا ۴۰ روز همراه خود داشته باشند.

جانشین فرماندهی پلیس فرودگاه خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه زائران، سفیران نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر است.

سرهنگ صادقی افزود: حفظ این ارزش به عهده مردم و زائران است و پلیس کشور عربستان نسبت به ورود مواد مخدر به کشورش بسیار سختگیرانه شامل زندانی، حبس ابد و اعدام عمل می‌کند.

وی از زائران خواست در صورت استفاده از داروی خاص با به همراه داشتن نسخه پزشک، مراتب را به پلیس فرودگاه اطلاع دهند.

بیشتر بخوانید   قدس شریف به فضل الهی و با تفکر انقلاب اسلامی آزاد خواهد شد

جانشین فرماندهی پلیس فرودگاه خراسان جنوبی حمل مواد مخدر، مواد آتش زا، کپسول گاز، اسپری، مواد اسیدی و… را به داخل هواپیما ممنوع دانست و از زائران خواست به منظور تسهیل بازرسی از آوردن شکلات و تنقلات جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها