بوی پیراهن یوسف بعد از ۴۰ سال گمنامی به مشام می‌رسد

درحالی پیکر شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس شناسایی شد و قرار است فردا در بیرجند خاکسپاری شود که پدر و مادرش نتوانستند غم دوری و گمنامی‌ ۴۰ ساله را تحمل کرده و دار فانی را وداع گفتند و اینک قرار است تمام مردم شهر از او استقبال کنند.

به گزارش  “پیام خاوران” در دوم فروردین ماه ۱۳۴۴ در شهرستان بیرجند در خانواده‌ای مذهبی فرزندی به دنیا آمد که پدر و مادرش نامش را رجب نهادند.

او از همان دوران کودکی فعالیت و پشتکارش در برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی زبانزد بود. در مدرسه در میان هم کلاسی‌هایش محبوبیت زیادی داشت. در بیشتر برنامه‌های مدرسه از مابقی دوستانش جلوتر بود و همیشه پیشنهاد اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را می‌داد.

۱۸ سال بیشتر نداشت و از اخبار و تلویزیون شاهد دفاع رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود با شوق و پشتکاری که داشت توانست هر طور شده رضایت پدر و مادرش را بگیرد و راهی جبهه شود.

وی که یگان خدمتی‌اش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود در صحنه نبرد حق علیه باطل با تمام توانش می‌جنگید و در جبهه‌ها به هم رزمانش روحیه می‌داد و سرانجام در ۱۷ شهریور ۱۳۶۲ در مهران به شهادت رسید.

وقتی خبر شهادتش را به پدر و مادرش دادند تحملش برایشان سخت بود چرا که هیچ نشانی از فرزند شهیدشان نداشتند واو یک شهید جاویدالاثر بود.

هر روز را به یاد یافتن نشانی از فرزندشان شب می‌کردند، سال‌های سال گذشت و از رجب هیچ نشانی نیافتند به یاد فرزند جاویدالاثرشان در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند یک لوح یاد بود گذاشتند تا مادر شب‌های جمعه بر سر همان لوح یاد بود برود و با فرزندی که از او نشانی ندارد درددل کند اما با هر زنگ تماسی از جا بلند می‌شد، خود را به سرعت به سمت تلفن می‌رساند تا شاید خبری از جگر گوشه‌اش به او بدهند، مادر است دیگر هر روز نگاهش به سمت طاقچه خانه به عکس گل پسرش بود و نیمه‌های شب درحالی که همه در خواب عمیق فرو رفته‌اند، مادر با قاب عکس فرزند جاویدالاثرش درددل می‌کند و خاطره‌ها را مرور می‌کند.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی در نهمین سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرد

با آنکه سال‌های سال از شهادت فرزندش سپری شده بود، اما مادر تا آخرین لحظات عمرش هنوز چشم به راه فرزند شهیدش بود. در غم بی خبری از فرزند در این ۴۰ سال، پدر و مادر رجب گیسوانشان سپید شد و نتوانستند غم دوری را تحمل کنند و به فرزند شهیدشان پیوستند اما درست در همین روزهایی که حال دلمان نیاز به ریکاوری داشت، در ایام شهادت رئیس مکتب شیعه، خبر آوردند که شهید “رجب حسین زاده” پس از ۴۰ سال شناسایی شد و به زادگاهش باز می‌گردد.

وقتی این خبر توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی به خواهر و برادر شهید می‌رسد در اولین کار بر سر مزار پدر و مادرشان می‌روند و خبر پیدا شدن نشانی از برادر شهیدشان را می‌دهند و اینگونه است که شهدا زنده‌اند و حتی پس از ۴۰ سال خود را به ما نشان می‌دهند تا ما راه را گم نکنیم.

قرار است پیکر پاک این شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در بیرجند خاکسپاری شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها