خراسان جنوبی پایلوت هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری

 مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی جزء ۱۸ استان پایلوت کشور برای اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گزارش “پیام خاوران” اکبر محمدی از تسریع در اجرای هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی کنترل از راه دور، برنامه ریزی و زمان بندی آبیاری، اطلاع از هدر رفت و نشت آب، آبیاری و کوددهی و اصلاح الگوی مصرف آب را از مزایای اجرای سیستم‌های هوشمند نوین آبیاری عنوان کرد.

محمدی با بیان اینکه سه هزار و ۵۲۶ هکتار طرح آبیاری نوین سال گذشته با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در استان اجرا شد، افزود: تاکنون ۳۸ هزار و ۵۷۹ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری کسب کرد و به لحاظ پروژه‌های در حال اجرا و عملکرد کل سامانه‌های نوین آبیاری رتبه اول را دارد.

محمدی گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۴۱ هکتار طرح آبیاری نوین در استان در دست اجراست و دولت به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم‌فشار حداکثر ۱۹ میلیون تومان و هر هکتار آبیاری تحت فشار حداکثر ۵۴ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع اراضی آبی خراسان جنوبی ۱۴۱ هزار هکتار است که امکان اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از ۸۰ درصد این اراضی وجود دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   حمایت قاطع شورای ملی زعفران ایران از منصفانه شدن قیمت طلای سرخ

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها