سهم خراسان از تولید فرش کشور ۴ درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان از تولید فرش کشور ۴ درصد است و در حال حاضر۵۰ هزار بافنده با ۲۵ هزار دار قالی، در سطح استان مشغول بافت فرش هستند.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در  آیین تجلیل از این هنرجوی بیرجندی که موفق به کسب رتبه دوم کشور و مدال نقره پانزدهمین دوره المپیاد فرش در رشته بافت فرش شد اظهار داشت: پانزدهمین دوره المپیاد فرش استان با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرجوی این رشته در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه پس از داوری مرحله شهرستانی،۱۷ هنرجو جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند گفت: پس از اتمام مرحله استانی ۷ هنرجوی استان در گرایش بافت، طراحی و رنگرزی، جواز حضور در مرحله کشوری المپیاد فرش را به دست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تحصیل ۱۵۴ هنرجوی استان در گرایش‌های مختلف فرش و ۴ هنرستان شهرستان‌های بیرجند و سربیشه تصریح کرد: توانمندسازی، ایجاد بازار کار و فروش محصولات هنرستانی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه سهم خراسان از تولید فرش کشور ۴ درصد است تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار بافنده با ۲۵ هزار دار قالی، در سطح استان مشغول بافت فرش هستند که ۸۵ درصد این تعداد را خانم‌ها و تنها ۱۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: پانزدهمین المپیاد فرش دستباف دانش آموزی ایران با مشارکت ۸۰ هنرجوی کشور و با هدف گذر از بافت سنتی و دستیابی به تولید فرش آکادمیک، ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنرصنعت فرش برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   124 بیمار جدید کرونایی در خراسان جنوبی شناسایی شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها