۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

همزمان با روز جهانی ارتباطات، در مراسمی با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور، ۷ طرح بزرگ ارتباطی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، همزمان با روز ارتباطات در آئین افتتاح ۷ طرح بزرگ ارتباطی کشور، با حضور رئیس جمهور، اتصال ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطالعات نیز به بهره برداری رسید.

عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی که در روستای حسن آباد علیا، شهرستان زیرکوه، به صورت ویدیو کنفرانس، در این مراسم حضور داشت، عنوان کرد: از ابتدای دولت مردمی، ایران قوی، با احداث ۵۱ سایت جدید و ارتقاء ۹۸ سایت تلفن همراه، ۲۵۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که موجب برخورداری اهالی شریف این روستاها از خدمات مبتنی بر این شبکه به خصوص آموزش آنلاین و اینترنت پرسرعت همراه شده است.

مصطفی بهی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت با شتاب گرفتن طرح های توسعه ارتباطات روستایی، ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و در حال حاضر میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان بیش از ۸۰ درصد می باشد.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری با احداث یا ارتقاء ۱۵۰ سایت دیگر همراه در سطح روستاهای استان، میزان اتصال روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات به بالای ۹۵ درصد می رسد.

در آئین افتتاح ۷ طرح بزرگ ارتباطی کشور که با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در بخش افتتاح توسعه شبکه ملی اطلاعات در ۴۰۰۰ روستای کشور، روستای حسن آباد علیا شهرستان زیرکوه، به نمایندگی از این ۴ هزار روستا که در ۲۰ ماه گذشته از آغاز بکار دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، در ارتباط مستقیم با سالن برگزاری مراسم و با دستور رئیس جمهور، افتتاح شد.

بیشتر بخوانید   نخستین مانور کشوری کاهش مصرف برق ادارات در خراسان جنوبی برگزار شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها