بیش از ۲۱۰۰ نفر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در سالجاری ۲ هزار و ۲۰  نفر زائر از استان از فرودگاه بیرجند به حج تمتع اعزام خواهند شد گفت: با احتساب عوامل بیش از ۲ هزار و ۱۰۰   نفر از استان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

به گزارش “پیام خاوران” حسین دستگردی ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته حج، به برنامه‌های هفته حج سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت:  از جمله برنامه‌های این هفته دیدار کارگزاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط عملیات حج تمتع با نماینده ولی فقیه در استان، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهداست.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت و نمایشگاه عکس حج در نماز جمعه گفت: شرکت تمام زائرین و عوامل کاروانه‌ای حج تمتع ۱۴۰۲ استان در مراسم همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی آدینه ۳۰ به مناسبت دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر و هفته حج و برپایی موکب در محل تجمع همایش پیاده روی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مسن‌ترین زائر استان ۹۲ ساله و جوان‌ترین زائر ۱۳ ساله است

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مسن‌ترین زائر حج استان ۹۲ سال و کم سن‌ترین انها ۱۳ سال است ادامه داد: کاروان‌های استان همه مدینه بعد هستند و از فرودگاه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.

دستگردی یادآور شد: برای آمادگی زائرین ۱۲ جلسه آموزشی برگزار شد که در این جلسات بایدها و نبایدهای سفر و احکام مناسک حج مطرح می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  همراه داشتن مواد مخدر و روان گردان در عربستان جرم بوده اضافه کرد: علاوه بر موادمخدر داروهایی نظیر آمپول پتیدن، مرفین، قرص و آمپول بوپرنوفین، دیازپام، قرص و شربیت متادول، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فنی ات هیدرو کلراید، ترامادول، شربت اسپکتورانت کدئین در عربستان ممنوع بوده و در صورت کشف در عربستان طبق قانون اساسی آن کشور برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید   دارندگان اسناد حج تمتع ۱۳۸۵برای انتخاب و ثبت نام در کاروان‌های حج اقدام کنند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی درباره حج عمره نیز یادآور شد: سال گذشته کنسولگری راه‌اندازی شد و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام حج عمره دارند که پیگیر سفر زیارتی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت یک آشپزخانه در حج تمتع سالجاری برعهده عوامل این استان است ادامه داد: ۲ هتل از هتل‌های مکه مسئولیت آنها بر عهده ۲ نفر از مدیران مجموعه این استان است.

هشدار در زمینه سفر به  عتبات عالیات با افراد فاقد صلاحیت 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی  در زمینه سفرهای عتبات عالیات نیز گفت: در بحث اعزام عتبات، استان خراسان جنوبی در جایگاه سوم کشور قرار دارد و در حال پیگیری اعزام‌های متنوع با قیمت‌های مختلف عتبات هستیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲۸۸ کاروان به عتبات عالیات سفر کردند و امسال قصد داریم با پکیج‌های ویژه سفر مناسب‌تری برای زائران فراهم کنیم.

دستگردی با اشاره به اینکه برخی از زائران عتبات عالیات با افرادی که صلاحیت آنها مشخص نیست به سفر می‌روند، تاکید کرد: از زائران درخواست داریم برای سفر حتما از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها