مجموعه ورزشی کارگران اسلامیه شهرستان فردوس همچنان بلاتکلیف!

مجموعه ورزشی کارگران اسلامیه از مصوبات سفر سال ۸۹ رییس جمهور وقت به استان خراسان جنوبی است که قرار بود برای رفاه حال کارگران و توسعه فضای ورزشی شهرستان فردوس احداث شود.

به گزارش “پیام خاوران“، این پروژه با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های مهم شهرستان فردوس است که همچنان بلاتکلیف بوده و این بلاتکلیفی موجب هدررفت منابع و ایجاد نقطه کور در اجرای این پروژه شده است.

پروژه‌ای که به دلیل تعلل مسئولان در جذب اعتبار و اختلافات بین دستگاهی و نیز انتقال سند، ۱۳ سال معطل مانده و فونداسیون اجرا شده توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال تخریب است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس در حالی مشکل اصلی را اختلافات قانونی در نحوه نقل و انتقال زمین این پروژه عنوان کرده بود که زمین مجموعه ورزشی کارگران در سال ۹۰، طی صورتجلسه‌ای توسط شورای اسلامی شهر اسلامیه به اداره کار تحویل شد.

این پروژه در نهایت سال ۹۶ با نظر کمیسیون رفع اختلاف ادارات در استانداری، قرار شد زمین این مجموعه با کاربری ورزشی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل شود.

سال ۹۸ با پیگیری‌هایی که توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار انجام شد، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه مراحل ساخت و تکمیل را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد.

در سال گذشته و با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول تکمیل این مجموعه توسط شستا داده شد.

منتظر سرمایه گذاری شستا هستیم

طبق گفته رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس، مشکل زمین حل شده و انتقال سند انجام شده است.

حمیدرضا صولتی بیان کرد: مشکلات قانونی سند حل شده و پروژه به صورت قانونی تحویل اداره کار شده است.

بیشتر بخوانید   بیمه گل نرگس از خراسان جنوبی آغاز می شود

وی گفت: در حال رایزنی برای سرمایه گذاری شستا به این پروژه و تکمیل آن هستیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را بیش از ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز پیش بینی می شود این پروژه طی یکی دو سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مصوبه سفر ریاست جمهور همچنان روی زمین مانده است

رئیس شورای اسلامی شهر اسلامیه نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی و حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان فردوس، تمکیل پروژه مجموعه ورزشی کارگران اسلامیه تا پایان خرداد ماه از مصوبات اصلی این سفر بود.

خلیل آذرهمایون بیان کرد: بر طبق همین مصوبه و در سفر اخیر استاندار خراسان جنوبی به فردوس، موضوع عدم پیگیری و عدم ورود شستا به این پروژه مطرح شد که استاندار دستور ویژه برای رسیدگی به این موضوع را دادند.

وی افزود: موضوع از طریق فرمانداری شهرستان به اشرفی معاون استاندار منتقل و طی جلسه‌ای مقرر شد این مسأله در تهران و به صورت حضوری پیگیری و گلایه مسئولین استان و شهرستان به وزارت کار منتقل شود که متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

آنچه مسلم است، تعلل در روند پیگیری این پروژه، هدر رفت بیت المال  است  فونداسیون اجرا شده نیز با گذشت زمان رو به تخریب است که نیاز است مسئولین استانی و شهرستان در زمینه این مهم پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

بیشتر بخوانید   استاندارخراسان جنوبی:فرصت میزبانی لیگ کشوری والیبال را از دست ندهید
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها