یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: یادواره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش “پیام خاوران” حسن علیزاده در جمع خبرنگاران یاد و خاطر شهدا به ویژه ۱۵۴  شهید شهرستان بشرویه را گرامی داشت و گفت: در راستای تداوم سیره اهل بیت به ویژه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) و با هدف پیوند نسل جوان با شهدا و همچنین تداوم آرمان های شهدا و امام شهدا در جامعه و تحقق جهاد تبیین که حضرت آقا آن را بر همه ما واجب فرمودند، در اردیبهشت ماه سال گذشته بحث کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه آغاز شد و فردا پنجشنبه با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پایان خواهد یافت.

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: در یکسالی که از شروع برنامه های کنگره تا به امروز گذشته ابتدا یک دوره چهارماهه را در نظر گرفته بودیم که این امر طولانی شد و یکی از برکاتی این طولانی شدن تداوم امور فرهنگی و برگزاری یادواره ها بود و در این یکسال شهرستان بشرویه را یک فضای معنوی در برگرفته بود.

علیزاده بیان کرد: در این یک سال بیش از ۱۲۰ یادواره شهدای طلاب، دانش آموزان، عشایر، ارتش، روحانیون و… را در بخش ها و روستاها با حضور مهمانان و سخنرانان کشوری برگزار کردیم.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تحقق برنامه های کنگره شهدا، برگزاری و اجرای نمایش میدانی با عنوان” آغازی بر پایان” با موضوع ولایتمداری بود.

به گفته وی؛ در این نمایش که با موضوع بازسازی عملیات کربلای ۵ اجرا شد، ۳۰۰ نفر مشارکت داشتند.

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: در این مدت بالغ بر هزار سند شامل عکس، سند ، خاطره و دست نوشته شهدا جمع آوری و ۷ نمایشگاه فرهنگی و ۷ محفل ادبی برپا شد و دیوار نویسی و نقاشی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ابعاد  ۷۸۰ متر مربع صورت گرفت.

بیشتر بخوانید   ایجاد ۶۰ هکتار گلخانه در شهرستان زیرکوه

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم دولت آیت الله رئیسی مردمی بودن دولت است افزود: در یکساله اخیر ۱۵۵ مورد حضور مسئولین استانی، ۵ مورد هم سفر استاندار و چندین نوبت سفر معاونین ایشان را به شهرستان داشتیم که در راستای تحقق شعار مردمی بودن دولت صورت پذیرفت.

علیزاده اظهار داشت: یکی دیگر از شعارهای دولت صادق الوعده بودن است و خوشبختانه قول های آقای استاندار در بشرویه عمدتاً محقق شده است.

به گفته وی؛ یکی از مطالباتی که سال ها مردم مطرح کردند و محقق نشد دو بانده شدن محورهای  شهرستان بود که با دستور استاندار باند دوم محور بشرویه به فردوس کلنگ زنی شد و بنا بر پیش بینی کارشناسان برای ۹ کیلومتر مسیر بازه زمانی سه ساله نیاز است که یک ماه بعد از کلنگ زنی عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون در کمتر از یکسال ۹ کیلومتر آن زیر سازی شده و آماده آسفالت است که کاری بزرگ می باشد.

فرماندار شهرستان بشرویه ادامه داد: دوبانده سازی محور بشرویه به طبس چند سال متوقف بود  اما ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت و ادامه کار در حال انجام است.

علیزاده گفت: محور بشرویه به خدافرید همانطور که اعتبار ملی دارد امسال با پیگیری نماینده محترم بخشی از اعتبار آن تأمین می شود.

وی اظهار داشت: استخرشنای بشرویه که ۱۷ سال است نیمه تمام مانده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته در سفر دوم رئیس جمهور اعتبار خواهد گرفت و شروع خواهد شد.

به گفته وی؛ سالن آمفی تئاتر ۵ سال است آغاز شده و تاکنون اقدام چندانی صورت نگرفته اما الان اعتبار برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید   قیمت حبوبات در بازار بیرجند تغییر نداشته است

فرماندار شهرستان بشرویه گفت: عملیات اجرایی بیمارستان بشرویه ۱۲ سال در واقع در دولت نهم و دهم آغاز شده و در دولت های یازدهم و دوازدهم اقدامی برای آن انجام نشد اما اکنون بیمارستان بشرویه آماده افتتاح است.

علیزاده تأکید کرد: ما قول دادیم در دهه فجر افتتاح شود اما به جهت اینکه تأکید است پروژه ها با تکمیل صددرصدی افتتاح شوند ان شاءالله با تکمیل ۱۰۰ درصدی افتتاح می کنیم.

وی بیان کرد: برخی کارخانجات برای شهرستان پیگیری شده و تا دهه فجر یک کارخانه افتتاح خواهد شد و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را فراهم می کند و بدین شکل در زمینه اشتغال و تولید هم گام برمی داریم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها